ПРОЯВЛЕННЯ ЕЛЕМЕНТІВ ПРАВОСЛАВНОЇ КУЛЬТУРИ В ОПЕРНІЙ ТВОРЧОСТІ Л. ДИЧКО (НА ПРИКЛАДІ ХОРОВОЇ ОПЕРИ «РІЗДВЯНЕ ДІЙСТВО»)

  • Ecatherina Viktorovna Nemchenko Одеська національна музична академія ім. А. В. Нежданової
Ключові слова: хорова опера, православна культура, вертеп, колядки, «Різдвяне дійство»

Анотація

Мета роботи. У статті розглядаються особливості композиторського стилю видатного композитора сучасності Л. Дичко у зв’язку з вираженням домінуючих тенденцій православної культури, як одного з «генетичних кодів» національної свідомості та самоідентифікації. Виявляються стильові параметри і стилістичні прийоми, характерні для оперної творчості Л. Дичко, визначаються особливості музичної мови композитора. Методологія дослідження полягає у використанні історичного, музикознавчого аналітичного і виконавського підходів. Вказаний методологічний напрям дозволяє розкрити і систематизувати провідні тенденції в розвитку оперного жанру кінця ХХ століття на прикладі опери «Різдвяне дійство». Наукова новизна визначається розширенням уявлень про можливості оперного жанру і його жанрового різновиду — хорової опери, актуальність й затребуваність цього жанру в сучасній композиторській творчості на прикладі опери Л. Дичко. Висновки. Звернення до сучасної оперної творчості, до її яскравих, нових і самобутніх зразків підтверджує актуальність, життєздатність оперного жанру, що посилюється постійно зростаючим інтересом з боку композиторської творчості. Ця тенденція дає можливість осмислити особливості національної ідентичності, безпосередньо пов’язаної з провідними установками православної культури.

##submission.authorBiography##

##submission.authorWithAffiliation##

здобувач кафедри історії музики та музичної етнографії

Посилання

1. Dychko, L. Clavier «Christmas Action» (manuscript) [in Ukrainian].
2. Christmas and the Greeting for Christmas and Epiphany.(1918). Winnipeg: The Russian Bookstore, 96 p.
3. Christmas carols and generosity: In the treatment of Stetsenko, Leontovich and Stupnitsky. (1918). Edited by P. Terpilo. Kyiv: Newspaper Magazine, 19 p.: ill.
4. Kryvytska, T. A. (2008). Christmas theme in Ukrainian choral and stage music of the Independence period. Extended abstract of candidate’s thesis. Odessa: The Odessa National A. V. Nezhdanova Academy of Music [in Ukrainian].
5. Kryvytska, T. (2008).Traditions of folk theatrical acts in contemporary Ukrainian music-stage genres (on the example of the opera «Christmas Action»). Ukrainian Musicology: a collection of scientific works. Kyiv,. Vol. 34. P. 259–267. [in Ukrainian].
6. Lunyna, G. (2009). Magnetism of red viburnum... Ukrainian music newspaper, 3/73. July-September. http://kievkamerata.org/eng/press-116 (date of upload 08/20/2019). [in Ukrainian].
7. Onackiy Ye. (1960). Ukrainian small encyclopaedia. Book 6. Buenos Ayres:. LiteriKom. — L., [Drawing of Administraturi of UAPC in Argentini].
8. Pakhomova, E. (2013). The neo-folkloristic context of L. Dychko’s operatic creativity (on the example of the operas «Zolotoslov» and «Christmas Action»). Kyiv Musicology, 46, 106–116 [in Ukrainian].
9. Pakhomova, E. G The synesthetic aspects of Lesya Dychko’s thinking as a composer (as exemplified by the «Zolotoslov» and «Christmas Action» choral operas). (2018). Kyiv: National Academy of Music. Of Ukraine. P. I. Tchaikovsky. [in Ukrainian].
10. Serganyuk, L. (2011). The worldview dominants of the figurative system of creativity of Lesya Dychko. Bulletin of the Carpathian University.. (Vols. 21–22), (pp. 190–196). Ivano-Frankivsk, Art Studies [in Ukrainian].
11. Medvedeva, L. P., Loginova, I. V. (2002). Charter of the church bell. Moscow: Published Council of the Russian Orthodox Church [in Russian].
12. Arhimandrit Amvrosiy (Pogodin). (2007). Propovedi sv. Gennadiya II (Georgiya) Sholariya, patriarha Konstantinopolskogo. SPb: Izdatelstvo Olega Abyishko [in Russian].
Опубліковано
2019-03-27
Розділ
ІСТОРІЯ ТА ТЕОРІЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА І КУЛЬТУРИ