З досвіду коментаря до текстів музикантів: «повільне читання» або читання з зупинками?
Commenting unpon the musicians’ texts: a ‘slow reading’ or reading with stops?
Анотація
У статті в черговий раз аргументується розробляється автором підхід до коментарю вербальних і музичних текстів. Характеризуються шляхи сучасної модифікації відомого методу «повільного читання» і його перетворення в метод «читання з зупинками». На матеріалі декількох коментарів, що відносяться до самих різних сфер музикознавства та музичної культурології (факти біографій М.Глинки та О.Пушкіна, ставлення до повсякденних наспівів в одному з піснеспівів «Всенощного бдіння» С. В. Рахманінова, переломний момент в творчої біографії піаніста В.С.Горовіца та ін.), продемонстрована життєздатність запропонованої автором концепції коментаря і, зокрема, можливість з її допомогою по-новому інтерпретувати тексти музикантів.
Ключові слова: коментар, текст, повільне читання, читання з зупинками, біографія.