ЖАНРОВО-КОМПОЗИЦІЙНІ ДЕТЕРМІНАНТИ ОПЕРНОЇ МОВИ ЯК АВТОРСЬКО-ВИКОНАВСЬКОГО ФЕНОМЕНА

  • Zhang Miao Одеська національна музична академія ім. А. В. Нежданової
Ключові слова: оперна мова, оперна композиція, автор, виконавська інтерпретація, авторсько-виконавська імплементація

Анотація

Мета нашої статті — відкрити головні детермінанти змішаного перехідного авторськи-виконавського буття опери як автономної жанрової форми та особливого інтерпретативного феномена, що пов’язаний з постійним прирощенням змісту, іноді і формальних ознак тексту, тобто існує, здійснюється відкритим комунікативним шляхом. Методологія роботи спирається на авторологічний підхід у поєднанні з жанрово-композиційним, залучається також семантичний вимір оперної поетики. Наукова новизна роботи зумовлена спробою виявити специфічні оперні детермінанти образу автора на рівні музичної мови та у зв’язку з процесом виконавської інтерпретації, передусім вокально-персоніфікованої, відповідно до цього з застосуванням авторологічного підходу до оперної творчості в його системному розумінні та з опорою на концепцію М. Бахтіна. Висновки дослідження засвідчують, що оперна мова є насамперед авторизованим музичним феноменом, що підпорядковується різним творчим іпостасям образу автора та розвивається разом з комунікативним здійсненням оперної композиції, відкриваючи нові якості вміщеного в оперному тексті збирального образу «людини семантичної», тобто мислячої та здатної до самовиявлення у мові.

##submission.authorBiography##

##submission.authorWithAffiliation##

здобувач кафедри історії музики та музичної етнографії

Посилання

1. Bakhtin, M. (1986). Aesthetics of verbal. M.: Art [in Russian].
2. Zorin, A. (2016). Hero’s appearance: From the history of Russian emotional culture of the end of the XVIII — beginning of the XIX century. M.: New Literary Review [in Russian].
3. Ozvaryna, O. (2012). Opern Myschetstvo as a phenomenon of Ukrainian art of the 60s roks XIX — first centuries of the twentieth century: historical aspects. Candidate’s thesis. K. [in Russian].
4. Lisenkova, A. (2003). Social communication as a factor in the development of musical theater culture. Candidate’s thesis. St. Petersburg [in Russian].
5. Losev-Demidova, E. (2010). Opera art as a factor in the formation of value orientations of the audience. Candidate’s thesis. M. [in Russian].
6. Liu Jin, (2010). Opera culture of modern China: the problem of training executive staff. Candidate’s thesis. St. Petersburg [in Russian].
7. Menshikov, A. (2004). Festival as a sociocultural phenomenon of the modern theatrical process. Candidate’s thesis. M. [in Russian].
Опубліковано
2020-05-12
Розділ
ПРОБЛЕМИ СУЧАСНОЇ МУЗИЧНОЇ ПЕДАГОГІКИ ТА ВИКОНАВСТВА