Еволюція трактування поезії Івана Франка у творчості Мирослава Скорика: від неофольклоризму до егалітаризму

Evolution of interpretation of Ivan Franko’s poetry in Myroslav Skoryk’s works: from neofolklorism to egalitarianism.

  • Ilona Eltek Львівська національна музична академія імені М.В. Лисенка
Ключові слова: Іван Франко, егалітаризм, музична франкіана, Мирослав Скорик.

Анотація

Одним з послідовних інтерпретаторів поезії І. Франка є Мирослав Скорик. Діалог мистців почався з кантати «Весна», симфонічно-хореографічної поеми «Каменярі», а кульмінаційним етапом стала опера «Мойсей». Герменевтичний аналіз цих опусів дозволив узагальнити наступні їх характеристики: узгодження «високого» і «популярного», «модерну» і «традиції», що характерно для позицій «егалітарного» мистецтва; значне ускладнення музичної мови. Музична франкіана М. Скорика відкрила нові тенденції у трактуванні філософських значень франкової поезії для майбутніх поколінь композиторів.
Ключові слова:
Іван Франко, егалітаризм, музична франкіана, Мирослав Скорик.

##submission.authorBiography##

##submission.authorWithAffiliation##

Ельтек Ілона Степанівна
аспірантка кафедри композиції Львівської національної музичної академії імені М. В. Лисенка.

Опубліковано
2015-12-25
Розділ
ІСТОРІЯ ТА ТЕОРІЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА І КУЛЬТУРИ