Тенденції перехідності у камерно-вокальній творчості російських композиторів xix – початку хх століть.

Transitivity tendencies in chamber-vocal works of the Russian composers of XIX – the beginnings of the XX centuries.

  • Andriy Polkanov Одеська національна музична академія ім. А. В. Нежданової
Ключові слова: Ключові слова: камерно-вокальна творчість, жанрова галузь, перехідність, стиль, національна музична свідомість, музична мова, класичний період

Анотація

Мета роботи – висвітлити загальні стильові тенденції розвитку камерних вокальних жанрів у творчості російських композиторів XIX –  початку ХХ століть як показові для становлення національного стилю музичного мистецтва, виокремити якість перехідності у стильовій системі російської музики даного періоду. Методологія роботи утворена перетином трьох головних методичних настанов: історико-культурологічної, жанрово-стильової мистецтвознавчої та семіологічної музикознавчої. Наукова новизна статті визначається спробою вибудувати жанрово-стильову модель мовної (семіотичної) перехідності в музиці на матеріалі російської музики, визначити тенденції перехідності, які вливають на розвиток камерно-вокальних жанрів та зумовлюють їх входження до системи вторинної композиторської творчості. Висновки роботи дозволяють проектувати визначення національно-стильових засад російської музики її класичного періоду до сфери камерно-вокальної творчості, відкривати в жанровій площині камерно-вокальної музики естетичні та мовні пролегомени національної музичної свідомості.
Ключові слова: камерно-вокальна творчість, жанрова галузь, перехідність, стиль, національна музична свідомість, музична мова, класичний період. 

##submission.authorBiography##

##submission.authorWithAffiliation##

Полканов Андрей Андреевич
старший  преподаватель кафедры сольного пеня ОНМА имени А. В. Неждановой

Посилання

1. Bobrovsky, V. (1990). About dramaturgy of Scriabin works // V. Bobrovsky. Selected articles and research. M.: Music,P.148-158 [in Russian].
2. Vasina-Grossman, V. (1972). Music and the Poetic Word. M.: Music. Part 1. Rhythm [in Russian].
3. Vasina-Grossman, V. (1978). Music and the Poetic Word. M.: Music. Part 2. Intonation. Part 3. Composition [in Russian].
4. Vasina-Grossman, V. (1956). Russian romance at the end of the 19th and beginning of the 20th century. Romances Rachmaninov // Vasina-Grossman V. Russian classical romance of the XIX century. Moscow: Publishing House of the USSR Academy of Sciences. P. 299–339 [in Russian].
5. Gerasimova-Persidskaya, N. (1994). Russian music of the XVII century – a meeting of two epochs. M.: Music [in Russian].
6. Dolgushina, M. (2004). At the origins of the Russian romance: chamber vocal culture of the Alexandrov era. Vologda [in Russian].
7. Dolgushina, M. (2010). Chamber vocal music in Russia in the first half of the XIX century: to the problem of relations with European culture. Doctor’s thesis.. Vologda, 2010. URL: http://www.dissercat.com/content/kamernaya-vokalnaya-muzyka-v-rossii-pervoi-poloviny-xix-veka-k-probleme-svyazei-s-vropeisko#ixzz54VTTrieK [in Russian].
8. Durandina, E. (2002). Chamber vocal genres in Russian music of the XIX-XX centuries: historical and stylistic aspects. Extended abstract of doktor’s thesis.. M. [in Russian].
9. Durandina, E. (1998). Russian romance in aspects of genre-style evolution // Problems of the genre in Russian music. Collection of Proceedings Gnessins. M. P. 160–185 [in Russian].
10. Likhachev, D. (1979) Poetics of Old Russian Literature. 3rd ed. Ed. Moscow: Nauka [in Russian].
11. Solovyov, V. (1990). Works: In 2 vols. 2nd edition. T. 2. / Society. Ed. and sost. A.V. Guliga, A.F. Losev. M.: Thought [in Russian].
Опубліковано
2016-11-30
Розділ
ІСТОРІЯ ТА ТЕОРІЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА І КУЛЬТУРИ