Основні принципи формоутворення в аспекті закономірностей музичного простору.

Basic principles of formation in the aspect of the regularities of the musical space.

  • Galina Zavgorodnaya Одеська національна музична академія ім. А. В. Нежданової https://orcid.org/0000-0002-8271-7712
Ключові слова: Ключові слова: простір, час, ланцюгова драматургія, сприйняття, художні стилі, поліфонічне мислення.

Анотація

Метою роботи є дослідження основних закономірностей музичного формоутворення, що відображають всі етапи композиційного становлення ідеї-змісту твору. Методологія. У роботі застосовані компаративно-типологічний, аналітичний та емпіричний підходи. Наукова новизна. Аналізуються основні функції етапів композиційного становлення. Дані функції розглядаються в аспекті специфіки драматургії, елементів музичної виразності, загальної системи розгортання тематичної ідеї, а також жанрово-стильових показників художнього цілого. Висновки. З позицій кардинальних відмінностей в логіці музичного мислення (поліфонія - гомофонія) ми отримуємо можливість розкрити уявлення про музичному просторі і часі, як найбільш споконвічної константі розуміння, поглибленого проникнення в процес аналізу всіх законодавчих основ конструювання форми-композиції в музичному мистецтві. Різні типи музичного мислення дають підставу оцінити їх виразно-конструктивну організацію, починаючи від звуку і до всього формотворного процесу художнього цілого.
Ключові слова: простір, час, ланцюгова драматургія, сприйняття, художні стилі, поліфонічне мислення.

##submission.authorBiography##

##submission.authorWithAffiliation##

Завгородня Галина Федорівна
доктор мистецтвознавства, професор кафедри теорії музики та композиції Одеської національної музичної академії ім. А.В. Нежданової.

Посилання

1. Gerasimova-Persidskaya N. (1994) Russian music of the XVII century. Meeting of two epochs. Moscow: Musyka [in Ukrainian].
2. Denisov E. (1986) Modern music and problems of the evolution of composer technology. Moscow: Sovetskii compositor [in Russian].
3. Samoylenko A. (2002) Musicology and methodology of humanitarian knowledge. The problem of dialogue: monograph. Odessa: Astroprint [in Ukrainian].
4. Starcheus M.(2004) About Chronotopes of Musical Thinking. Musical Academy. № 2. 156–163 [in Russian].
Опубліковано
2016-11-30
Розділ
ЗАГАЛЬНОТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ МУЗИКОЗНАВСТВА