Індивідуально-авторський аспект стильового синтезу у фортепіанних сонатах В. Сильвестрова.

Individual-author aspect of style synthesis in piano sonatas V. Silvestrov.

  • Julia Grybynenko Одеська національна музична академія ім. А. В. Нежданової https://orcid.org/0000-0003-4891-5157
Ключові слова: Ключові слова: фортепіанна соната, полістилістика, стиль, відцентрова полістилістика, ослаблена динаміка, сонорность

Анотація

Метою роботи стає розгляд шляхів та способів реалізації стильових взаємодій в фортепіанних сонатах Валентина Сильвестрова, а також визначення індивідуально-авторського аспекту стильового синтезу як відображення концепції «интонуємого світовідчуття» у другій половині ХХ століття. Методологія: в роботі застосовані історіографічний, жанрово-номінативний і аналітичний музикознавчий підходи. Наукова новизна роботи полягає в розширенні уявлень про іманентні властивості композиторського стилю В. Сильвестрова, у визначенні типових особливостей полістилістики в його творчості. Висновки. У композиторській поетиці В. Сильвестрова ми знаходимо переконливий приклад полістилістики, що вимагає появи нової номінації, оскільки він не вкладаються ні в один з відомих її типів. Виходячи зі своєрідності індивідуальної композиторської поетики, пропонуємо визначати полістилістику В. Сильвестрова як відцентрову. Ця номінація істотно прояснює творчий метод композитора, загадка якого полягає в тому, що В. Сильвестров не стільки створює дистанцію між «своїм» і «чужим», скільки намагається підійти до останнього ближче, прагне в цьому діалозі знайти нову близькість, новий щабель тотожності.
Ключові слова: фортепіанна соната, полістилістика, стиль, відцентрова полістилістика, ослаблена динаміка, сонорность

##submission.authorBiography##

##submission.authorWithAffiliation##

Грібінєнко Юлія Олександрівна
кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри історії музики та музичної етнографії Одеської національної музичної академії ім.. А.В. Нежданової

Посилання

1. Bilyk O. (1993) Spatial-temporal aspects of forming in chamber-instrumental music by Valentin Sylvestrov. Notes of scientific society. T. Shevchenko. Works of musicology commission. Lviv, T. CCXXVI. 152–160. [in Ukrainian].
2. Zhaleiko D. (2016) Kitch and his transformation in the work of Valentin Silvestrov: Candidate’s thesis. Kharkov [in Russian].
3. Zinkevich E. Valentin Silvestrov. Musica Ukrainica: online-magazine.URL: http: //www.musica-ukrainica.odessa.ua/_a-zinkevich-silvestrov.html [in Russian].
4. Kohanik I. (2010) Between polystylistics and metastyle: on style searches of Ukrainian composers at the turn of the 20th and 21st centuries. Kyiv Musicology: Musicology in Dialogue. TO.; Dusseldorf, Vip. 33. 102–115. [in Russian].
5. Kohanik I. (2003) Word as a factor of style in music V. Silvestrov. Scientific herald of NMAU im. P.I. Tchaikovsky. Word, intonation, musical composition. Kiev, 189–198. [in Russian].
6. Lunina A. (2013) The composer is a small planet. K.: Duh i Litera, 527–656. [in Russian].
7. Nesteva M. (1983) Creativity of Valentine Silvestrov. Composers of the Union Republics: Sat. Art. / comp. M. Nesteva. M.: Compositor, Vip. 1. P. 79–121. [in Russian].
8. Pavlishin S. (1989) Silvestrov. V. From a series of creative portraits of Ukrainian composers. K.: Musichna Ukraina [in Russian].
9. Salm A. Intentional dynamics in piano sonatas by Valentin Silvestrov. URL: http://www.gnesin-academy.ru/vestnikram/file/salm.pdf[in Russian].
10. Silvestrov V. (2004) Music is the singing of the world about oneself ... Conversations and views from the side are hidden: Conversations, articles, letters / author of articles, compiler, interlocutor M. Nestieva. K. [in Russian].
11. Silvestrov V., Pilyutikov S. (2010) Waiting for music: lectures-conversations. Based on the materials of the meetings organized by Sergius Pilyutikov. K.: Duh i Litera. [in Russian].
12. Chigareva E. (2005) Polystylistics. The theory of modern composition. M.: Musica, 431–449. [in Russian].
13. Kholopova V. (2002) Special and non-special musical content. Moscva: Izdatelstvo MGK im. P.I. Tchaikovsky [in Russian].
14. Kholopova V. (1999) Forms of musical works. Tutorial. St.P: Lan [in Russian].
Опубліковано
2016-11-30
Розділ
ЗАГАЛЬНОТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ МУЗИКОЗНАВСТВА