Формування сучасного музичного стильового простору на прикладі творчості Українських композиторів

Formation of modern musical style space on the example of creativity of Ukrainian composers.

  • Veronika Dorofeeva Київський національний університет культури і мистецтв
Ключові слова: Ключові слова: стильовий простір, українські композитори, неофольклоризм, «нове барокко», полістилістика.

Анотація

Мета статті – окреслити основні стилістичні тенденції, які представлені в українському академічному музичному просторі. Досягнення цієї мети полягає в виокремленні творчих підходів різних українських композиторських шкіл для визначення їх конкретної взаємодії в соціальному та культурному плані. Методологія дослідження. Для вивчення особливостей сучасної стильової палітри в просторі академічної музики України використовуються аналітичний метод та метод синтезу. Наукова новизна. Творчим методом сучасних українських авторів є вільне оперування досягненнями стильових напрямків минулого і їх поєднання з провідними композиторськими техніками сьогодення. Зростання інтересу до засобів масової інформації, електронної музики є однім з перспективних напрямків культури XXI століття. Висновки. Виділяється значна роль неофольклоризму як одного з провідних і визначних напрямків сучасності. Акцентується увага на використанні принципу полістилістики, який призводить до формування мета-мови. Відзначено виникнення тенденції до відродження традицій, притаманних українському мистецтву, що виявляється в становленні «нового бароко».
Ключові слова: стильовий простір, українські композитори, неофольклоризм, «нове барокко», полістилістика.

##submission.authorBiography##

##submission.authorWithAffiliation##

 Вероніка Юріївна Дорофеєва
кандидат мистецтвознавства, доцент Київського національного університету культури і мистецтв

Посилання

1. Zahaykevych A. (2008) Ukrainian electronic music: research practice. Music in the Information Society. Kyiv: Nats. muz. akad. im. P. I. Chaykovskoho, 76. 39–62 [in Ukrainian].
2. Lehenkyy I. Yu. (2016) The phenomenon of pluralization of the nonconformal movement in the polystylistics of musical culture of Ukraine in the late XX - early XXI centuries. Actual problems of philosophy and sociology: scientific and practical journal. 11. 76–78 [in Ukrainian].
3. Nikolayi H. (2010) Ukrainian piano music as a phenomenon of culture of the twentieth century. Ars inter Culturas. 1. 121–132 [in Ukrainian].
4. Opanasyuk O.P. (2011) Stylistic dynamics and peculiarities of the development of Ukrainian music from the XXth to the beginning of the XXI centuries. Actual problems of history, theory and practice of artistic culture. Kyiv.: Milenium. 26. 209–219 [in Ukrainian].
5. Sadovenko S.M. (2010) Neo-folklorism in the context of musical culture of Ukraine in the second half of the 20th - the beginning of the 21st century. Culture and modernity: an almanac. Kyiv: Milenium. 2.173–177 [in Ukrainian].
6. Syerova O.Yu. (2014) Stylistic valency of minimalism in the Ukrainian musical space. Art scenes notes. Kyiv.: Milenium. 26. 48–56 [in Ukrainian].
7. Cherkashyna-Hubarenko M. (2009) Ukrainian music in modern media space: fragments and comments. Art studies of Ukraine. 10. 78–82 [in Ukrainian].
Опубліковано
2016-11-30
Розділ
ЗАГАЛЬНОТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ МУЗИКОЗНАВСТВА