Композиторські інструментальні стилі в музиці до драматичних вистав (на прикладі творчості вітчизняних композиторів другої половини хх ст.)

Instrumental music styles to drama performances (basis on creative work of native composers second half XX century).

  • Anton Olendarev Національна музична академія імені П. І. Чайковського.
Ключові слова: Ключові слова: театр, музика, оркестр, інструментарій, інструментальний стиль, українські композитори.

Анотація

Метою статті є встановлення закономірностей інструментального мислення І. Шамо, В. Рождественського, М. Скорика в музиці до драматичних вистав. Методологія: у статті застосовано аналітичний, жанровий, інтонаційний, стильовий та системний підходи. Наукова новизна: у статті вивчаються особливості інструментальних стилів провідних вітчизняних композиторів ХХ ст. – В. Рождественського, І. Шамо, М. Скорика – в контексті музики до драматичних вистав. Висновки: на основі зробленого аналізу можна стверджувати, що ці композитори проявили себе як майстри з чітко визначеним власними інструментальними стилями. Стрижнем цього слід вважати постійне намагання індивідуалізувати, перш за все, виконавський склад. Базою для того виступає великий симфонічний оркестр парного складу, «адаптований» для потреб і можливостей драматичного театру.
Ключові слова: театр, музика, оркестр, інструментарій, інструментальний стиль, українські композитори.

##submission.authorBiography##

##submission.authorWithAffiliation##

Антон Вадимович Олендарьов
здобувач кафедри теорії музики Національної музичної академії імені П. І. Чайковського

Посилання

1. Vergelis, O. (2011). Cruel romance. ZN.UA.№17, on May 14, 2011 [in Russian].
2. Glumov, A. (1955). Music in the Russian drama theater. M.: State. muses. prod. [in Russian].
3. Kiyanovska, L. (1998). Myroslav Skoryk: creative portrait of the composer in the mirror of the era. L.: Spolom [in Ukrainian].
4. Krasilnikova, O. (1999). History of the Ukrainian theater of the XX century. K.: Lybid [in Ukrainian].
5. Kuzyakina, N. (1988). Les Kurbas: Articles and memories of L. Kurbas. Literary heritage. M.: Art [in Russian].
6. Nevenchana, T. (1982). Igor Shamo. K Muzichna Ukraina [in Russian].
7. Muha, A. (1978). Union of composers of Ukraine. Reference book. K.: Muzichna Ukraina [in Russian].
8. Skrypnyk, G. (2009). History of the Ukrainian theater: In 3 Vol. – (Vol.2 (1900-1945)) K .: NAS of Ukraine, IMF im. M. T. Rylsky [in Ukrainian].
9. Stanishevsky, Yu. (1967). Musical Theater. Theatrical Encyclopedia: At 5 vols. (Vol.5), (pp. 361-364). M .: Soviet Encyclopedia [in Russian].
Опубліковано
2016-11-30
Розділ
ЗАГАЛЬНОТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ МУЗИКОЗНАВСТВА