Лейтмотивізм цикла «Інтермеццо» щзю4 Роберта Шумана

Leitmotivism of the cycle «Intermezzo» ор. 4 by Robert Schumann.

  • Lu Do Одеська національна музична академія ім. А. В. Нежданової
Ключові слова: Ключові слова: Роберт Шуман, Інтермеццо, лейтмотивна система, жанр, варіантно-варіаційне співвідношення, лейтінтонація, лейтмотиви, лейтгармонія, лейтритм, лейттема, лейтобраз.

Анотація

Мета статті - проаналізувати жанр Інтермеццо для фортепіано в творчості Р. Шумана з точки зору лейтмотивной системи. Методологія: в статті застосовані текстологічний, аналітичний, і компаративний підходи. Наукова новизна: в статті розглянуті риси лейтмотівізма в фортепіанних Інтермеццо ор. 4 Р. Шумана, показана роль лейтмотивної системи в Інтермеццо Р. Шумана, виявляються різні складні взаємозв'язки між Інтермеццо і доводиться їх єдність, циклічність, сюїтність. Висновки: розглянувши п'єси сюїтного циклу Інтермеццо Роберта Шумана, приходимо до висновку, що всі п'єси даного сюїтного циклу знаходяться в певному варіантно-варіаційному співвідношенні і взаємопов'язані між собою лейтінтонаціями, лейтмотивами, лейтгармонією, лейтритмом, лейттемами, лейтобразами. Таким чином, вивчення фортепіанного циклу «Інтермеццо» Роберта Шумана стає актуальною проблемою музикознавства та виконавства.
Ключові слова: Роберт Шуман, Інтермеццо, лейтмотивна система, жанр, варіантно-варіаційне співвідношення, лейтінтонація, лейтмотиви, лейтгармонія, лейтритм, лейттема, лейтобраз.

##submission.authorBiography##

##submission.authorWithAffiliation##

Лу До
здобувач кафедри теорії музики та композиції Одеської національної музичної академії імені А.В .Нежданової.

Посилання

1. Golovinskiy, G. (1990). Robert Schumann and Russian Music of the 19th Century. Soviet music (Vol. 3), (pp. 46–54). Moscow [in Russian].
2. Demchenko, G. (1997). Principles of cyclization of miniatures in the piano works of Schumann. G. I. Gamburg (Eds.). Robert Schumann and the crossroads of the ways of music and literature. Collection of scientific works, (pp. 89–100), Harkov : «RA» – «Karavella» [in Russian].
3. Zhitomirskiy, D. (1964). Robert Schumann. Essays on life and creativity. Moscow: Muzyika [in Russian].
4. Lakhuti, A. (1960). Suite cycles by Schumann . Works of Department of Music Theory of the Moscow State Conservatory ( Vol. No. 1), (pp.280–337) . Moscow [in Russian]..
5. Merkulov, A. (1991). Suite cycles by Schumann. Questions the integrity of the composition and interpretation. Moscow.: Muzyika, [in Russian].
6. Shapovalova, O. (2003). The musical encyclopedic dictionary Moscow: OOO «RIPOL Klassik» [in Russian].
7. Shuman, R. (1970). Letters (1817-1840) Translated from German by A. A. Steinberg. Editor by translation and translation of a part of letters by N. A. Temcina. Comp., introductory Article, comments by D. V. Zhitomirsky (Vol. 1). Moscow.: Muzyika [in Russian].
Опубліковано
2016-11-30
Розділ
ЗАГАЛЬНОТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ МУЗИКОЗНАВСТВА