«Божественна комедія» Данте в історіко-культурном контексті.

«Divine comedy» Dante in the historical and cultural context.

  • Le Fanyuan Одеська національна музична академія ім. А. В. Нежданової
Ключові слова: Ключові слова: Данте, «Божественна Комедія», види мистецтв, творче сприйняття, відтворення в поезії, в літературі, в скульптурі, живописі, музиці.

Анотація

Метою статті стає розгляд вибраних творів мистецтва, пов’язаних з творчим відтворенням образів «Божественної комедії» А. Данте. Методологія роботи полягає в використанні аналітичного, фактологічного та історичного методів дослідження. Зазначений методологічний підхід дозволив виявити імена цілого ряду творців, які звернулися в своїй творчості до сюжетів і образів «Божественної комедії» Данте. Наукова новизна. Актуалізується проблема відображення «Божественної комедії» Аліг’єрі Данте в різних видах мистецтв: до твору Данте зверталися поети і письменники, скульптори і художники, а також композитори. Висновки. Поети і письменники (О. Шпенглер, О. Мандельштам та ін.), cкульптори і художники (Мікеланджело, Г. Доре, С. Боттічеллі, С. Далі, О. Роден та ін.) зазвичай намагалися цілісно розглядати твір Данте. Композитори – серед них Ф. Ліст, П. Чайковський, С. Рахманінов та інші – найчастіше відтворювали зміст одного і того ж фрагмента. Йдеться про інтерпретацію п’ятої пісні «Ада», коли Данте, супроводжуваний тінню Вергілія, спускається до другого кола Ада.
Ключові слова: Данте, «Божественна Комедія», види мистецтв, творче сприйняття, відтворення в поезії, в літературі, в скульптурі, живописі, музиці.

##submission.authorBiography##

##submission.authorWithAffiliation##

Лі Фанюань
соискатель кафедри теорії музики та композиції Одеської національної музичної академії ім. А.В. Неждавнової.

Посилання

1. Dante Alighieri (1967) Divine Comedy / trans. by M. Lozinsky. Moscow: Gos.izd.hyd.lit. [in Russian].
2. Dante Alighieri (1874) Divine Comedy / trans. by D. Minaev. St. Petersburg: ed. Wolff [in Russian].
3. Derzhavin K. (1961) Creation of Dante. Introductory article. Dante Alighieri The Divine Comedy. Moscow: Gos.izd.hyd.lit. 5-13 [in Russian].
4. Kirilyuk Z.V. (2002) Zarubizhna Literature. Antichnosti. Middleages. Baroque. Clasicism. Ternopil: Aston [in Ukrainian].
5. Lotman Yu. (2005) The structure of an artistic text. On art. St. Petersburg: «Art – SPB», 14–285 [in Russian].
6. Lotman Yu. (2005) On art: The structure of an artistic text. Semiotics of cinema and problems of cinema aesthetics. Articles. Notes. Speeches (1962-1993). St. Petersburg: «Art – SPB», [in Russian].
7. Mandelstam O.E. (1991) «Full of music, muses and flour ...» Poems and prose / comp., іntro. article and comments Katz. Leningrad: Sovetskii composirtor [in Russian].
8. Mandelstam O.E. (1967) Talk about Dante / afterword by L.E. Pinsky. Moscow: Iskysstvo [in Russian].
9. Roshchenko (Averyanova) EG (2000) The first cycle of the romantic myth about Dante and the sonata-fantasy of F. Liszt. Musical art and Culture / ed. O.V. Sokol. Odessa: ASTROPRINT, V. 1. 59–67. [in Russian].
10. Tirdatova E. (1979) Images of Dante in Liszt and Tchaikovsky. From the history of foreign music / sost. M. Pekelis, I. Givental. - Moscow: Mysica, V. 3. 5–28. [in Russian].
11. Franco I. (1978) Collected works. In 50 volumes. Kyiv, T. 12 [in Ukrainian].
Опубліковано
2016-11-30
Розділ
ЗАГАЛЬНОТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ МУЗИКОЗНАВСТВА