МЕТОДИЧНІ НОВАЦІЇ Я. ПУХАЛЬСЬКОГО У БАНДУРНОМУ ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНОМУ ДОРОБКУ СУЧАСНОСТІ

Methodology of Yan Pukhalskyi in bandura theoretical and methodological modern achievements.

  • Nadiia Broiako Київській національний університет культури і мистецтв
Ключові слова: Ключові слова: бандура, методологія, гармонія, виконавська техніка.

Анотація

Метою роботи є висвітлення методичного доробку у галузі бандурного виконавства талановитого гітариста, педагога по класу гітари, домри та бандури, методиста, майстра-реставратора, дослідника Яна Генріховича Пухальського, де вперше описані деталі роботи над комплексом ігрових бандурних рухів, підкреслено вплив акцентуації у вправах на розвиток слухового сприйняття, аргументовано необхідність опори на струну. Методологія дослідження полягає у використанні таких методів, як аналіз та узагальнення, а також компаративного методу, які дозволяють детально дослідити процес формування методичних новацій у теоретичному доробку Я. Пухальського.. Наукова новизна. Вперше у бандурній методології зафіксовано та теоретично обґрунтовано поняття «цілеспрямовані рухи пальцями», описано складний базовий ігровий комплекс рухів, приділено увагу постановці та технічній віртуозності правої руки, питанням звуковидобування та технології опанування приготувальних та робочих ігрових рухів. Детальні та ретельно продумані рекомендації великого майстра надзвичайно цікаві та можуть принести вагому користь молодим музикантам. Висновки. У роботі Я. Пухальського викладено цілісну систему поглядів на формування рухово-звукової сфери майстерності бандуриста, що ґрунтується на багаторічній плідній діяльності автора. Оригінальність мислення, новизна ряду положень, уміння тонко аналізувати і спостерігати, а потім точно і лаконічно викладати, теоретично обґрунтовувати свої думки виокремлюють «Методику навчання грі на бандурі» як новаторську у бандурному теоретико-методичному доробку сучасності.
Ключові слова: бандура, методологія, гармонія, виконавська техніка.

##submission.authorBiography##

##submission.authorWithAffiliation##

Брояко Надежда Богдановна
кандидат искусствоведения, профессор Киевского национального университета искусств и культуры

Посилання

1. Broiako N.B. (2017) The theory and practice of bandura performance. Kyiv: Lira-k. [in Ukrainian].
2. Davydov M. A. (1998) Kyiv Academic School of Folk-Instrumental Art. Kyiv: Natsionalna muzychna akademia Ukrainy im. P.I.Chaikovskogo [in Ukrainian].
3. Davydov M.A. (2010) History of the performance on folk instruments. Lutsk: VAT «VOD» [in Ukrainian].
4. Pukhalskyi Ya.H. (1978) Methodology of playing the bandura game. Kyiv: KDK [in Ukrainian].
Опубліковано
2016-11-30
Розділ
ПРОБЛЕМИ СУЧАСНОЇ МУЗИЧНОЇ ПЕДАГОГІКИ ТА ВИКОНАВСТВА