У пошуках смислової організації ролі: постать Д.Гнатюка в практиці вітчизняного оперного виконавства 1958 – 1959 років

In searching of semantic organization of the role: a figure of D. Gnatiuk in the practice of opera performance in 1958 -1959 years.

  • Viktor Bondarchuk НМАУ імені П.І.Чайковського
Ключові слова: Ключові слова: літературний жанр, національно-виконавські традиції, школа вітчизняного оперного виконавства, міжнаціональна комунікація.

Анотація

Мета роботи. Тема, обрана для дослідження, проектує мистецькі апробації Дмитра Михайловича Гнатюка в контексті театральних тенденцій українського оперного виконавства кінця 50-х років. Методологія дослідження передбачає обов’язкове закріплення проблеми в координатах історичного, мистецтвознавчого та культурологічного дискурсу з використанням аналогічних методів дослідження, що дає можливість розкрити сутнісні основи творчої особистості Д.М.Гнатюка в проекції на мистецькі поступи театральних реалій часу. Наукова новизна. На прикладі діяльності видатного і титулованого актора, прослідковується потужні трансформації в практиці вітчизняного оперного мистецтва. Увагу дослідження сконцентровано на важливих етапах анастазису української оперної традиції на прикладі творчості Р.Вагнера, В.Шебаліна, М.Лисенка. Висновки. Сутність Д.М.Гнатюка сформована реаліями повоєнних десятиліть акумулювала енергетичний досвід українців, сформувала власне відчуття дійсності і вкарбувала естетичні пріоритети у площину суспільних інтересів та поглядів. Феномен особистості кристалізується у його мистецькому універсалізмі, що синтезує, узагальнює і стимулює до розвитку велику кількість жанрових моделей, стильових концепцій та виконавських механізмів.
Ключові слова: літературний жанр, національно-виконавські традиції, школа вітчизняного оперного виконавства, міжнаціональна комунікація.   

##submission.authorBiography##

##submission.authorWithAffiliation##

Бондарчук Виктор Алексеевич
кандидат искусствоведения, доцент НМАУ имени П.И. Чайковского

Посилання

1. Act of acceptance of objects for permanent (temporary storage) of 6.08.1998. - concluded between the State Museum of Book and Printing of Ukraine and the National Opera of Ukraine named after T. Shevchenko [in Ukrainian].
2. Gnatyuk, D. (1959). There is no more joy. Evening Kiev. 13.01.1959 [in Ukrainian].
3. Gordiychuk, M. (1959). "Tendering the Rebellious." Soviet culture on January 8, 1959 [in Ukrainian].
4. Gordiychuk, M. (1959). The second birth of "Aeneid". Soviet Ukraine. June 7, 1959 [in Ukrainian].
5. Zholdak, V. (1978). Dmitry Gnatyuk: Encounters that are intrusive. Culture and life. Kiev 2.04.1978 [in Ukrainian].
6. Kozitsky, P. (1959). Shakespeare in the eyes of our contemporaries. True Ukraine. 15.02.1959 [in Ukrainian].
7. Kozitsky, F. (1959). On stage "Aeneid". The truth of Ukraine. 4.06.1959.
8. Malyshev, Yu. (1958). "Lohengrin" theater performance of the opera and ballet named after T. Shevchenko. Evening Kiev. May 6, 1958 [in Ukrainian].
9. Mikhailov, M.(1964). Creation victory. Kyiv truth. Kiev. April 7, 1964 [in Ukrainian].
10. Morozova I. (1958). "Lohengrin" on the Kiev stage. - the truth of Ukraine. - May 25, 1958. [in Ukrainian].
11. Stanishevsky, Yu. (1991). Dmytro Hnatyuk. K: Muzychna Ukrajina. 167 p. [in Ukrainian].
12. Yesterday in Kiev. Soviet Ukraine.- 19.03.1959 [in Ukrainian].
Опубліковано
2018-07-02
Розділ
ПРОБЛЕМИ СУЧАСНОЇ МУЗИЧНОЇ ПЕДАГОГІКИ ТА ВИКОНАВСТВА