Колективний спів у дитячому фольклорі

Collective singing in children's folklore

  • Larisa Dolinskaya Одеська національна музична академія імені А. В. Нежданової.
Ключові слова: Ключові слова: дитячий фольклор, дитинство, колективний дитячий спів, ігрова природа, цілісність.

Анотація

Мета роботи. Стаття пов'язана з дослідженням природи, умов та особливостей функціонування колективного співу у дитячому фольклорі зі спиранням на категорії колективності, гри, цілісності, а також дитинства, дитячості. Методологія дослідження полягає в застосуванні компаративного, естетико-культурологічного, історичного методів, а також музикознавчого аналітичного підходу, які утворюють єдину методологічну основу. Зазначений методологічний підхід дозволяє розкрити модель дитячого колективного співу як специфічного культурного явища у синкретичній системі фольклору. Наукова новизна роботи полягає в розширенні уявлень про дитячий колективний спів у фольклорі у мистецтвознавчому та музикологічному аспектах. Доводяться колективна природа, ігрові засади дитячого співу у фольклорі, іманентність якості цілісності, зв’язок зі смисловим полем дитячості. Висновки. Категорії колективності, гри, цілісності, а також дитинства, дитячості, виступають у дитячому фольклорі (поряд з синкретизмом, утилітарністю, символізмом, образністю, декоративністю і традиційністю) тими основними концептами, які визначають його зміст, розвиток, міфологічні й виховальні засади, музично-мовні засоби.
Ключові слова: дитячий фольклор, дитинство, колективний дитячий спів, ігрова природа, цілісність.

##submission.authorBiography##

##submission.authorWithAffiliation##

Долинская Лариса Леонидовна
соискатель Одесской национальной музыкальной академии им. А.В. Неждановой

Посилання

1. Belopol'skaya, N., & Ruban, O. (2012). Round dance games as a method of communicative development of preschool children with normative and disturbed mental development. Social psychology and society. 4. 130-140 [in Russian].
2. Galiguzova, L.N., & Smirnova, E. (1996). Steps of communication: from one year to six. Moskva: Intor. 160 [in Russian].
3. Dovzhenok, G.V. (Eds.). Child Folklore. (1986). Kyiv: Dnipro, 1986. 304 [in Ukrainian].
4. Kapitsa, F.S., & Kolyadich, T.M. (2002). Russian children's folklore. Moskva: Flint: Science. 320 [in Russian].
5. Kuprina, N.G. (2008). Ecological and aesthetic approach in the artistic education of children. Extended abstract of candidate’s thesis. Moskva: The Institute art education of the Russian Academy of Education
6. Litvin, E. (1972). Song genres of Russian children's folklore. Soviet ethnography. 1. 58-67 [in Russian].
7. Loiter, S.M. (2002). Russian children's literature of the XX century and children's folklore: problems of interaction. Extended abstract of doctor’s thesis. Petrozavodsk: KGPU [in Russian].
8. Marchun, O.V. (2010). Materiali before vyvchennya dityachogo folklore. Kyiv: Kyiv University. 1. 201 [in Ukrainian].
9. Melnikov, M.N. (1987). Russian children's folklore. Moskva: Enlightenment. 100 [in Russian].
10. Mnatsakyan, L.A. (2014). Temroakusticheskaya model as a tool for the study of folklore and composer creativity. Candidate’s thesis. Krasnodar KGUKI [in Russian].
11. Neklyudov, S.Yu. (2000). Sound word in folklore. Retrieved from http://www.ruthenia.ru/folklore/neckludov13.htm
12. Neklyudov, S.Yu. (2003). Cultural memory in the oral tradition: historical depth and technology of transmission. Retrieved from http://www.ruthenia.ru/folklore/neckludov78.htm
13. Osorina, M.V. (1991). Folklore for children. Code of Ethnographic Concepts and Terms. Moskva: Science. 4. 140-142 [in Russian].
14. Putilov, B.N. (1997). Epic story: Typology and ethnic specifics. Moskva: Eastern Literature. 295 [in Russian].
15. Rosovetsky, S.K. (2007). Ukrainian folklore at the theoretical level. K.: View of the Ukrainian fetociological center. 2. 623 [in Ukrainian].
16. Sobornost '. The Newest Philosophy. Dictionary Retrieved from https://translate.google.com.ua
17. Ugryumova, M.M. (2014). Lingvokulturologichesky portrait of the child in the dialects of the Middle Ob. Extended abstract of candidate’s thesis. Tomsk: TGU [in Russian].
18. Khristoforova, O.B. (2013). The Fallen Roof and the Witch's Daughter, or the Collectivity of Representations and the Individuality of Interpretations. Forbidden / tolerated / prescribed in folklore. Moskva: RGGU. 228-248 [in Russian].
19. Chernaya A.V. (2007). Development of the individual in the traditions of game culture. Extended abstract of doctor’s thesis. Moskva : MPGU [in Russian].
Опубліковано
2016-11-30
Розділ
ПРОБЛЕМИ СУЧАСНОЇ МУЗИЧНОЇ ПЕДАГОГІКИ ТА ВИКОНАВСТВА