Витоки жанру сюїти: Йоганн Якоб Фробергер.

The origins of the genre suite: Johann Jacob Froberger.

  • Jiang Manny Одеська національна музична академія імені А. В. Нежданової.
Ключові слова: Ключові слова: клавірна сюїта, жанр, формування жанру, основоположник жанру, Фробергер, попередники Баха; характеристика танців, що входять до сюїти.

Анотація

Мета статті - простежити основні етапи в розвитку жанру клавірної танцювальної сюїти з виявленням особливостей, які привели до її широкої жанрової і стильової різноманітності, що спостерігається в ХХ - ХХI століттях. Опора робиться на роль німецького композитора І. Я. Фробергера, яка зробила важливий внесок у створення жанру сюїти, в формування його основних закономірностей. Методологія: матеріал даного дослідження регулюється аналітичним, історіографічним, джерелознавчим і компаративним підходами.. Наукова новизна полягає відстеження шляху виникнення і формування жанру клавірної танцювальної сюїти в європейській музиці добахівської епохи а також виявлення ролі Фробергера у формуванні жанру старовинної танцювальної сюїти. Висновки. Музична мова клавірних сюїт Фробергера характеризується ритмічною свободою, складністю метроритмічних трансформацій в межах однієї сюїти, що було значним кроком вперед для його часу. Для клавірних сюїт Фробергера характерним є багатство гармонійних фарб, а також важливість драматургічної організації циклу.
Ключові слова: клавірна сюїта, жанр, формування жанру, основоположник жанру, Фробергер, попередники Баха; характеристика танців, що входять до сюїти.

##submission.authorBiography##

##submission.authorWithAffiliation##

Цзян Маньни
здобувач кафедри теорії музики та композиції Одеської національної музичної академії імені А .Нежданової.

Посилання

1. Riemann, G. (1986). Froberger J. Musical dictionary. Transfer and all additions Yu. Engel. (pp. Page 1360-1361) Moscow – Leipzig. [in Russian].
2. Shapovalova, O. (2003). Musical encyclopedic dictionary. Moscow : RIPOL KLASSIK [in Russian].
3. Schweitzer, A. (2004). J.S. Bach Moscow: Classics of XXI [in Russian].
4. Yavorsky, B. (1947). Sutes of Bach. Moscow Leningrad: Muzgiz [in Russian].
5. Harward Dictionary of Music (1960). Toronto : Ape1, W, Heinemann (p. 117) [in English].
6. Hovard, S. (2010). J.J. Froberger. Retrieved from: www.answers.com/topis/Froberger-Johann-Jacob/Hovard Scott. J.J. Froberger [in English].
7. New Oxford Companion to Musik (1983). (p. 1770) New York: Arnold, 1)Ed., Oxford University Press [in English].
8. New Grove Dictionary of Music and Musicians (Vol. 18), (2001). (p.141). England : Ed. Sadle, [in English].
9. Qillesrie, J. (1965). Five centres of Keyboard Musik, Dover Publications. – New York [in English].
10. Sachs, C. (1963). World History of the Dance. New York, 1963 [in English].
11. Sharp, G. (1972). Gaultier and Chambonniers. The Musical Times. (Vol 1,13), ( pp. 339, 341, 348) [in English].
12. Stolba, K. (1990). The Development of Western Music. (Vol 1). Wm., C. Brown Publishers, Dubugue [in English].
13. Scholes, P. (1972).Oxford Companion to Musik. Oxford : Oxford Universiti Press [in English].
Опубліковано
2016-11-30
Розділ
ПРОБЛЕМИ СУЧАСНОЇ МУЗИЧНОЇ ПЕДАГОГІКИ ТА ВИКОНАВСТВА