Діалог традицій в опері А. Тиграняна «Ануш».

Dialogue of traditions in the opera by A. Tigranyan "Anush".

  • Gayane Arutyunyan Одеська національна музична академія імені А. В. Нежданової.
Ключові слова: Ключові слова: традиція, діалог, художній синтез, національне мислення, вірменська професійна музика, А. Тигранян, опера «Ануш».

Анотація

Мета дослідження – виявити синтез націонльного мислення та європейських принципів оперного формотворення у ранній вірменській оперній творчості. Науковою новизною є застосування специфічного ракурсу аналізу опери А. Тигранян «Ануш». Методологічну основу дослідження полягає в діалогічному підході та спирається на переломлення концепції діалогу М. Бахтіна в наукових дослідженнях А. Самойленко і Бай Цюаня. Висновки. Художній синтез, здійснений А. Тіграняном в опері «Ануш» представляється як комунікативне явище двох протилежних традицій, двох типів музично-художнього мислення, яке можна охарактеризувати одночасно як діалог згоди, що виявляється як відношення композитора до традиційного розуміння вірменської культури і діалог розбіжності, завдяки якому композитор зміг залучити раніше нетипові для авторського мислення А.Тіграняна принципи оперної архітектоніки і драматургічної організації музичного матеріалу.
Ключові слова: традиція, діалог, художній синтез, національне мислення, вірменська професійна музика, А. Тигранян, опера «Ануш».

##submission.authorBiography##

##submission.authorWithAffiliation##

Арутюнян Гаяне Хачіковна
викладач кафедри сольного співу Одеської національної музичної академії імени А.В. Нежданової.

Посилання

1. Avdalyan, K. (2011) National style in the Armenian musical culture of the 20th century. Candidate’s thesis. Moscow [in Russian].
2. Avdalyan, K. (2008). The birth of the Armenian national opera in the context of the dialogue of cultures. Herald of the RSUH. Series "History. Philology. Culturology. Oriental Studies. №. 10. p. 230-240 [in Russian].
3. Anufrieva, N. (2011). Folk music in the context of philosophical interpretation of traditional artistic culture. Historical, philosophical, political and legal sciences, culturology and art history. Questions of theory and practice.. №. 5-4. p. 21-24 [in Russian].
4. Bai Quan (2017). Opera melody as the artistic and communicative and intonation and stylistic henomenon. Candidate’sthesis. Odessa [in Russian].
5. Zurabyan, J. (1985). National originality of themes in the Armenian symphonic music of the first post-war years. Candidate’sthesis. Yerevan [in Russian].
6. Samoylenko, A. (2002). Musicology and methodology of humanitarian knowledge. The problem of dialogue. Odessa: Astroprint [in Russian].
7. Sargsyan, S.(2005). Integration processes in Armenian music. Lraber Hasarakakan Gitut’yunneri. Vol. 3. p. 127-138 [in Russian].
8. Sarkisyan, S. (1999). Armenian music in the context of the twentieth century. Doctor’s thesis. Yerevan [in Russian].
9. Tigranov. G. (1956). The Armenian Musical Theater. Yerevan [in Russian].
10. Philosophical Encyclopaedic Dictionary (1983). Originators: L.F. Ilyichev, P.N Fedoseev, S.M. Kovalev, V.G. Panov. Moscow: Sov. Encyclopedia. c. 692 [in Russian].
11. Shaverdyan. A.(1959). Essays on the history of Armenian music of the ХІХ-ХХ centuries. Pre-Soviet period. Moscow: Gosudarstvennoe muzyikalnoe izdatelstvo [in Russian].
12. Navratil, B. (2015). Music in poetry and poetry in music: Tumanian's" Anush". Candidate’s thesis. City University of New York [in English].
Опубліковано
2017-07-03
Розділ
ЗАГАЛЬНОТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ МУЗИКОЗНАВСТВА