Герої Гоголя в музично-сценічному втіленні у виставі «Вій» Одеського національного театру опери та балету

Heroes of Gogol in the musical-scenic embodiment in the show “Viy” of the Odessa national theater of opera and ballet

  • Natalia Kadanceva Одеська національна музична академія ім. А. В. Нежданової
Ключові слова: Ключові слова: жанр в музиці, опера-балет, постановка опери, містерія, видовищність опери-бароко

Анотація

 Мета даного дослідження – виявити значеннєві наповнення створеного за музикою В.Губаренка й редакційним переглядам сюжету й образного розкладу повісті Гоголя в співвіднесенні з «духом часу»  за Г.Гегелєм, тобто у відповілдності зі сприйняттям  сучасного слухача-глядача.   Методологічна основа дослідження – інтонаційний підхід у розвиток ідей Б.Асафьєва про «інтонаційний словник епохи» в Україні, як це має місце в роботах О.Маркової, О.Муравської та ін. Стильовий компаратив і герменевтичний, культурологічний методи становлять основу музикознавчого аналізу балетно-оперного синтезу. Наукова новизна роботи – уперше здійснюється науково-апробована спроба визначити специфіку стильового виходу іистави «Вія» В.Губаренка в 2010-ті як «фантасмагорії» у формулюванні постановника Г.Ковтуна.  Висновки.Аналіз демонструє перевагу видовищно-танцювальних впроваджень в оперу-балет у традиційному розкладі концентрації розспівуваного матеріалу в характеристиці позитивного начала вистави і танцювального в поданні демонічно-фантасмагорійного колмплексу дії, причому, сюжетно-сценічні ускладнення вибудовуються минаючи музичний тематизм як такий, створюючи ту перевагу видовищності, що показова була для опери бароко й романтизму і яка опинилася прийнятною для сучасної аудиторії. Постановка Г.Ковтуна симптоматична для постмодерністського тяжіння до видовищності, у ній відсутні містеріальні асоціації, такі показові для морально-релігійного пафосу творів М.В.Гоголя.
Ключові слова: жанр в музиці, опера-балет, постановка опери, містерія, видовищність опери-бароко

##submission.authorBiography##

##submission.authorWithAffiliation##

Каданцева Наталія Борисівна
солістка Одеського національного театру опери й балету, здобувач Одеської національної музичної академії іменіА.В.Нежданової

Посилання

1.Asafjev B. (1971) Musical form as process. Moscow: Muzyka[in Russian]
2. Hegel G. Lectures on histories of philosophy. refer to "Spirit of its time" Der Geist seines Zeit https: // ru.wikipedia.org / wiki / Duh_vremeni [in Russian]
3.Маrkоvа О. (1987) The notion of "intonation idea" in light of the social-culturology approach. Ukrainskemuzykoznavstvo.Issue 22, Кyiv, p.23-30 [in Ukrainian]
4.Muravska O. (2010) Еssays on histories of the foreign music culture. Issue I. Odessa: Drukarskyj dim [in Ukrainian]
5.NаlivajkoS. (2007) Ukrainian prolongation of teaching about Hindu-Arians. – Кyiv: Jevshan-zillja [in Ukrainian]
6.Nоvickij Ja.(1990)The public memory about Zaporozhcy. The Legends and tales, collected in Ekaterinoslavshchyna 1875-1905. Repeated reproducing the publishing 1911. Riga, Spriditis [in Latvian]
7. Kovtun G. Interview (2014).(http://opera.odessa.ua/ru/repertuar/operi/viy.html
8.Flоrеnskij P., father (1972) From Theological of the heritage. Theological works, XVII, Мoscow [in Russian].
Опубліковано
2017-07-03
Розділ
ПРОБЛЕМИ СУЧАСНОЇ МУЗИЧНОЇ ПЕДАГОГІКИ ТА ВИКОНАВСТВА