Оперне інтонування як синтетичний художньо-експресивний феномен

Opera intoning as synthetic art and expressional phenomenon

  • Dong Xinyuan Одеська національна музична академія імені А.В.Нежданової https://orcid.org/0000-0003-0804-1547
Ключові слова: оперне інтонування, співак-артист, оперно-рольове інтонування, режисерське інтонування, хронотопічна організація, виконавська форма, образ.

Анотація

Мета даної статті – довести доцільність вивчення оперного інтонування як синтетичного художньо-експресивного феномена, що  має  режисерське призначення стосовно виконавських хронотопів художнього матеріалу опери. Методологія дослідження базується на поєднанні психосемантичного, текстологічного та жанрово-композиційного підходів, узагальнює виконавські музикознавчі та театрознавчі спостереження. Наукова новизна зумовлюється широким жанрово-семантичним підходом до складових і функцій оперного інтонування, знаходженням в ньому широко узагальнюючого художньо-експресивного організаційно-композиційного феномена. Висновки доводять, що оперне інтонування синтезує не лише музичні чинники певної оперної ролі, а й усі контекстні умови здійснення даної ролі в оперній виставі; воно виражає узагальнююче та інтегративне призначення творчої постаті співака-артиста.

##submission.authorBiography##

##submission.authorWithAffiliation##

Дун Синьюань соискатель кафедры истории музыки и музыкальной этнографии Одесской национальной музыкальной академии имени А. В. Неждановой

Посилання

1. Antarova, K. (2004). Theater – my heart // M .: Sirin Sadhana [in Russian].
2. Bakhtin, M. (1986). Author and hero in aesthetic activity // M. M. Bakhtin. Aesthetics of verbal creativity / Comp. S. Bocharov. M .: Art. P. 9–191 [in Russian].
3. Bakhtin, M. (1979). Problems of the poetics of Dostoevsky M.: Soviet Russia [in Russian].
4. Bakhtin, M. (1986). Aesthetics of verbal creativity / Comp. S. Bocharov. Note S. Averintseva and S. Bocharov. 2 ed. M.: Art [in Russian].
5. Christie, G., Stanislavsky’s book “Actor’s Work on Himself” / URL: http://biblioteka.teatr.–obraz.ru/kode/7247 [in Russian].
6. Markov, P. (1960). Directing Vl. I. Nemirovich-Danchenko in the musical theater. M.: WTO, [in Russian].
7. Nemirovich-Danchenko, V. (1984). On the work of the actor: Reader. Training allowance for higher. and n studies. institutions; 2nd ed., Ext. M.: Art [in Russian].
8. Stanislavsky, K. (1935). Actor's work on himself. Part 2 Section V. Tempo-rhythm // K.S. Stanislavsky. Collected Works in eight volumes. Volume 3. M.: Art, URL: http://www.koob.ru/[in Russian].
9. Wu, Huimin. (2016). The phenomenon of figurative and role-playing intonation in the opera: the hermeneutic aspect // Muzichne mystvo and culture: The Science Bulletin of Odesko National Museum of Musical Academy. A.V. Nezhdanova. Odessa: Astroprint, Vip. 22. P. 305–316 [in Russian].
10. Wu, Huimin. (2016). Psychological prerequisites and conditions of operatic vocal and intonational interpretation // Musical Myshchet and Culture: Science Bulletin of the National Academic Museum of Music. A.V. Nezhdanova. Odessa: Astroprint, Vip. 23. P. 188–198 [in Russian].
11. Chekhov, M. (2003). The Way of the Actor (Memoirs). M.: Transitbook [in Russian].
Опубліковано
2018-10-24
Розділ
ПРОБЛЕМИ СУЧАСНОЇ МУЗИЧНОЇ ПЕДАГОГІКИ ТА ВИКОНАВСТВА