ЖАНРОВА ПОБУДОВА СИСТЕМИ СУЧАСНОЇ АКАДЕМІЧНОЇ ХОРОВОЇ МУЗИКИ А CAPPELLA

  • Elena Batovskaya
Ключові слова: сучасна академічна хорова музика a cappella, системний музично-виконавський феномен, структурне моделювання, жанрова типологія

Анотація

Стаття присвячена комплексному розгляду проблем розвитку сучасного академічного хорового мистецтва a cappella. Мета статті полягає у розробці жанрової типології сучасної академічної хорової музики a cappella. Оцінюючи перспективи відповідної типології, необхідно враховувати генетичні особливості академічного хорового мистецтва a cappella та синтетичну природу останнього. Методологія. У дослідженні використовується музично-культурологічний підхід до вивчення академічного хорового мистецтва a cappella, що дозволяє розглядати хорову музику в контексті еволюції її жанрової традиції. Наукова новизна визначається запровадженням системного і структурного підходів під час розробки жанрової побудови системи сучасної академічної хорової музики а cappella. Висновки. Розроблено жанрову типологію сучасної академічної хорової музики a cappella, яка заснована на двох позиціях. З першої позиції, яка враховує зовнішню і внутрішню сторони буття жанру, сучасна академічна хорова музика a cappella поділяється на концертну, концертно-театралізовану і духовно-концертну. Другий підхід до жанрової типології академічної хорової музики a cappella передбачає зосередження на принципах взаємодії і спадкоємності. Не менш пріоритетним аспектом сучасного музикознавчого вивчення є підхід до побудови жанрової типології хорової музики a cappella, який зосереджений на аналізі принципів синтезу (всередині самого хорового жанру, між музичними жанрами й поліжанровий).

##submission.authorBiography##

Elena Batovskaya

Харківський національний університет мистецтв імені І. П. Котляревського

Посилання

1. Aranovsky, M. (1987). The structure of the musical genre and the current situation in music. Musical contemporary. Editor V.V. Zaderatsky, M. Issue. 6, p. 5–44 [in Russian].
2. Gulesko, I. (1991). Choral literature: new genre-style processes in choral music of the 60s and 80s.. Kharkov : Kharkiv. state Institute of Culture [in Russian].
3. Kazantseva, L.(2007). Musical genre and its content. South Ros. music. almanach, Rostov n / d, No. 1. P. 90–94 [in Russian].
4. Nazaikinsky, E. (2003). Style and genre in music. Moscow : Vlados [in Russian].
5. Levando, P. (1974), Problems of choral studies. Leningrad : Music, Leningrad. Otdel [in Russian].
6. Parkhomenko, L (1979). Ukrainian choral play: typology, thematicism, composition. Kiev : Sciences. Opinion [in Ukrainian].
7. Sokolov, O. (1968). Morphological system of music and its artistic genres: Nizhny Novgorod : Publishing House of Nizhny Novgorod State University [in Russian].
8. Sokhor, A.(1968). The aesthetic nature of the genre in music. Moscow : Music [in Russian].
9. Torba, O (2002). Ukrainian choral work of the last third of the twentieth century. and the problem of the genre. Herald of Nat. Music. Acad. Of Ukraine. Tchaikovsky. Kyiv, 2002. Vol. 16. P. 278–296 [in Ukrainian].
10. Chernyak, V.(1998). Belarusian choral music a cappella of the 1960s – 1980s (on the problem of genre synthesis): Extended abstract of candidate’s thesis. Minsk, 1998 [in Russian].
11. Tsukkerman, V. (1964) Musical genres and foundations of musical forms. Moscow : Music [in Russian].
12. Ship, S (2002). Musical genre in the methodological aspect. Herald of Nat. music. Acad. Of Ukraine. Tchaikovsky. Kyiv, Vol. 16. P. 154–177 [in Ukrainian].
Опубліковано
2019-06-19
Розділ
ЗАГАЛЬНОТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ МУЗИКОЗНАВСТВА