Стратегії інноваційного соціокультурного проектування в Україні ХХІ століття.

Strategies for innovative sociocultural projection in Ukraine of the xxi century

  • Oleksandr Yakovlev Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв.
Ключові слова: Ключові слова: проект, соціокультурний проект, мистецький проект, модель, виставка, «Мистецький арсенал», медіа-арт.

Анотація

Метою статті є дослідження стратегії мистецького соціокультурного проектування у постмодерній Україні та аналіз інноваційних моделей мистецького виставкового проекту на прикладі діяльності Національного культурно-мистецького комплексу «Мистецький арсенал».  Методологія дослідження побудована на міждисциплінарному інтегруванні методів сучасної філософії, естетики, культурології та мистецтвознавства. Домінантою поліметодологічного підходу виступає теорія часопросторової парадигми культури України в її мистецтвознавчій інтерпретації. Наукова новизна одержаних результатів визначається спробою розробки парадигми стратегії актуалізації мистецтва в культурному просторі сучасної України та створення презентаційних інноваційних моделей мистецьких проектів зразка ХХІ століття. Висновки. Виявлено, що сучасна презентація мистецтва у культурному просторі як вид художньо-комунікаційного видовища являє собою складну галузь синтетичного мистецтва, в якій постають і поєднуються у новій смисловій і художній якості різні види й жанри медійного, музичного, драматичного, літературного, хореографічного та образотворчого мистецтва. Особливістю сучасної культурної ситуації також є значний розвиток мультимедійних мистецтв, які синестетично впливають на всі почуття глядача. Сучасна презентація мистецтва є прикладом видовища, де організований художній простір, синтетичний по суті, народжується через нерозривний взаємозв’язок представлених художніх форм.
Ключові слова: проект, соціокультурний проект, мистецький проект, модель, виставка, «Мистецький арсенал», медіа-арт.

##submission.authorBiography##

##submission.authorWithAffiliation##

Яковлев Олександр Вікторович
доктор культурології, доцент, професор кафедри естрадного виконавства Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв

Посилання

1. Berher, P., Lukman, T. (1995) Sotsyalnoe konstruyrovanye realnosty. Traktat po sotsyolohyy znanyia. M.: Medyum.
2. Herman, Ye. (2016) Kuratorska praktyka v suchasnomu mystetstvi. Svitovyi dosvid ta ukrainskyi kontekst: avtoref. dys. … kand. mystetstvoznavstva: 17.00.05. K.: NAOMA.
3. Hrois, B. (2003) Medya-yskusstvo v muzee // Kommentaryy k yskusstvu. M.: Khudozhestvennui zhurn.
4. Dytrykh, Ya. (1981) Proektyrovanye y konstruyrovanye. Systemniy podkhod. M.: Myr.
5. Drydze, T., Orlova E. (1995) Osnovі sotsyokulturnoho proektyrovanyia. M.
6. Ivanovska, N. (2016) Biienale yak model suchasnoho kulturnoho prostoru Ukrainy // Ukrainska kultura: zb. nauk. pr. Rivne: Rivnenskyi derzh. humanit. un-t. Vyp. 21.
7. Lych, E. (2001) Kultura y kommunykatsyia: Lohyka vzaymosviazy symvolov. M.: Vostochnaia lyteratura.
8. Muryna, E. B. (1982) Problemi synteza prostranstvennukh iskusstv: Ocherky teoryy. M.
9. Yakovlev, O.V. (2016) Zmist sotsiokulturnoho proektuvannia v informatsiinu dobu: dosvid Natsionalnoi akademii kerivnykh kadriv kultury i mystetstv // Kultura Ukrainy. Seriia: Kulturolohiia : zbirnyk naukovykh prats. Kharkiv: KhDAK. Vypusk 52. S. 201-212.
Опубліковано
2017-07-03
Розділ
ЗАГАЛЬНОТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ МУЗИКОЗНАВСТВА