ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ ЖАНРОВОЇ СИСТЕМИ КИТАЙСЬКОЇ ФОРТЕПІАННОЇ МУЗИКИ

  • Zhou Daping Одеська національна музична академія ім. А. В. Нежданової
Ключові слова: жанрова система, китайська фортепіанна музика, етапи розвитку, творчі принципи, жанрова аплікація, стилізація

Анотація

Мета роботи — охарактеризувати жанрову систему китайської сольної фортепіанної музики в її історичному розвитку, виявити жанрово-стильові особливості фортепіанних творів китайських композиторів в контексті взаємодії європейської та національної музичних традицій. Методологія дослідження передбачає використання методів історичної періодизації, жанрового моделювання та компаративного стильового аналізу в їх єдності. Наукова новизна дослідження полягає в уточненні особливостей розвитку жанрової системи китайської фортепіанної музики, виявленні типової для неї жанрової образності, з’ясуванні ролі принципів жанрової аплікації та стилізації в історичному розвитку цієї сфери творчості. Автор формулює висновки про ендогенний історичний розвиток жанрової системи китайської фортепіанної музики; її домінуючих жанрів; особливу роль творчих принципів жанрової аплікації (на перших трьох етапах) і жанрової стилізації (на сучасному етапі); переважаючі типи жанрової образності; перехід від стадії експансії жанрових стилів до їх синтезу в творах сучасних композиторів.

##submission.authorBiography##

##submission.authorWithAffiliation##

здобувач кафедри теорії музики і композиції

Посилання

1. Dvoretskiy, I. KH. (1986). Latinsko-russkiy slovar’: ok. 50 000 slov. Moscow: Rus. Yaz. [in Russian].
2. Skrebkov, S. (1973). Khudozhestvennyye printsipy muzykal’nykh stiley. Moscow: Muzyka [in Russian].
3. Ton, Daotsin (2015). 100 let kitayskoy fortepiannoy muzyki. Predisloviye. T. 1–7. Pekin,. Tong Daojin [in China].
4. Tyshko, S. (1993). Problema natsional’nogo stilya v russkoy opera. Kiev: Min. kul’tury Ukrainy, KGK [in Ukrainian].
5. Ship, S. (2004). Ikonicheskiye zhanrovyye modeli muzykal’noy kul’tur. Kií̈vs’ke muzikoznavstvo. (Vol. 13: Kul’turologíya ta mistetstvoznavstvo), (рр. 3–13). Kiev [in Ukrainian].
6. Ship, S. (2004). Snova o modelirovanii zhanrovogo stroya muzykal’noy kul’tury (stereometricheskiye modeli). Kií̈vs’ke muzikoznavstvo. (Vol. 15: Kul’turologíya ta mistetstvoznavstvo), (рр.3–14). Kiev [in Ukrainian].
7. Yudin, E. (1983).Razvitiye. Filosofskiy entsiklopedicheskiy slovar: L. F. Il’ichev, P. N. Fedoseyev (Ed.). Moscow: Sov. Entsiklopediya, [in Russian].
8. Le, Kang (Univ.of Colorado) (2009). The Development of Chinese Piano Music: Asian Culture and History. (Vol.1, No. 2), (рр. 18–33) [in USA].
Опубліковано
2019-03-27
Розділ
ПРОБЛЕМИ СУЧАСНОЇ МУЗИЧНОЇ ПЕДАГОГІКИ ТА ВИКОНАВСТВА