ХУДОЖНЬО-ЕСТЕТИЧНІ ВЛАСТИВОСТІ ОБРАЗУ-МАСКИ В ТЕАТРАЛЬНО-ОПЕРНОМУ МИСТЕЦТВІ ХХ СТ.

  • Zhao Ziyuan Одеська національна музична академія імені А. В. Нежданової
Ключові слова: образ-маска, маска-предмет, театралізація дійсності, оперно-театральна традиція

Анотація

Мета статті – визначити естетичні параметри й художні властивості образу-маски в театрально-оперному мистецтві ХХ сторіччя, що дозволить виділити найбільш значимі тенденції розвитку даного феномена. Методологія роботи визначається єдністю естетичного, семіотичного, театрознавчого, історичного, оперознавчого й музикознавчого аналітичного підходів, єдність яких створює загальне інтердисциплінарне поле вивчення явища образу-маски. Наукова новизна роботи пов’язана з розробленням типології явища маски й виділенням у якості найважливішої її складової частини образу-маски як візуально-вербального вираження театралізованої дійсності. Висновки. Театрально-сценічна «образ-маска» є семантично складним явищем та однією з фундаментальних характеристик художньої діяльності театрального актора або оперного співака. Процес надягання маски в багатьох театрально-художніх системах розуміється як складний психологічний механізм, завдяки якому виконавець «перевтілюється» в зображуваний ним образ, що дає йому змогу повною мірою реалізувати свій виконавський потенціал та ввійти в ігровий контекст. Даний процес «перевтілення» підкреслює умовність театрально-сценічної дії та її особливі художні параметри, що створюють основу для прояву індивідуальності виконавця та дозволяють йому повною мірою демонструвати свої акторські, вокальні, пластичні обдарування. Завдяки «образу-масці» сценічний персонаж отримує рельєфно виражені характерологічні та психоемоційні риси реально існуючої істоти, що посилює його художнє значення та робить можливим слухачу проникнути в духовний світ героя.

##submission.authorBiography##

##submission.authorWithAffiliation##

здобувач кафедри історії музики та музичної етнографії

Посилання

1. Arto, A. (2016) Theater and its double. M.: Ad Marginem.
2. Brecht, B. (1965) Theater: Plays. Articles. Statements: In 5 vol. M.: Art. Vol. 1.
3. Dzhurova, T. S. (2010) The concept of theatricality in the work of N. N. Evreinov. SPb.: Publishing house SPbGATI.
4. Evreinov, N. (1923) About the new mask. (Autobio-reconstructive) / Afterword by N. Sokolov. Petrograd: Third Guard.
5. Stanislavsky, K. S. (1953) Articles. Speech. Conversations. Letters. M .: Art.
6. Brook, P. (1988) The shifting point: Forty years of theatrical exploration, 1946-1987. London: Methuen.
Опубліковано
2019-06-19
Розділ
ІСТОРІЯ ТА ТЕОРІЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА І КУЛЬТУРИ