Типологічні риси китайської камерно-вокальна лірики у світлі актуальних музикознавчих підходів.
Typological features of the Chinese chamber-vocal lyrics in the light of topical music-approaches.
Анотація
Головною метою статті стає визначення провідних принципів музикознавчої синології в сфері камерної вокальної музики і обгрунтування пріоритетних жанрово-стильових ознак камерної вокальної мініатюри у творчості китайських композиторів. Розкривається значення пісенного жанру в становленні китайської професійної композиторської школи і специфічного національного (китайського) типу авторської, тобто особистісної, музичної свідомості. Встановлюється той «вертикальний горизонт» (словообраз І. Бродського), який вказує на рівень виникнення художньої «макроконцепції» – необхідного чинника формування китайської камерно-вокальної академічної традиції.
Ключові слова: національна традиція, ціннісна художня морфологія, історико-культурний діалог, китайське поетичне слово, китайське міфопоетичне мислення, китайська музично-поетична лірика.