Поняття форми і процесуформоутворення в фортепіанній музиці: холістичний підхід.

Concept of the form and process of shaping of piano music: holistic approach

  • Gan Xiaoxue Одеська національна музична академія ім. А. В. Нежданової
Ключові слова: Ключові слова: форма, формоутворення, холістичний підхід, фортепіанна музика, музично-творчий процес, музичний образ, музичний вплив.

Анотація

Мета статті – розкрити значення категорії форми стосовно фортепіанної творчості, враховуючи композиторський, виконавський і музикознавчий підходи до неї. Методологія роботи включає історичний і теоретико-аналітичний музикознавчі методи, принципи музично-виконавської текстології, базується на холістичному підході. Наукова новизна дослідження полягає в створенні цілісної концепції природи і способів формоутворення в фортепіанній музиці, що дозволяє визначати загальні параметри композиторської та виконавської творчості. Висновки. Форма і формоутворення виступають головними критеріями родової, видової і композиційної своєрідності музичного мистецтва, музично-творчого процесу. Їх відмітною якістю є єдність композиторської та виконавської, структурної та семантичної сторін, антиципації та апперцепції, що виражає цілісність музичного образу та його діяння.
Ключові слова: форма, формоутворення, холістичний підхід, фортепіанна музика, музично-творчий процес, музичний образ, музичний вплив.

 

##submission.authorBiography##

##submission.authorWithAffiliation##

Ган Сяосюе
здобувач кафедри історії музики  та музичної етнографії ОНМА ім. А. В. Нежданової,

Посилання

1. Kancheli, M. (1970). A large one-part form in the music of the XIX and at the turn of the 20th centuries // Questions of the theory of music. M.: Music, Issue. P. 153–173 [in Russian].
2. Mazel, L. (1979). The structure of musical works. – Moscow: Music [in Russian].
3. Mazel, L., Zukkerman, V. (1967). Analysis of musical works. Elements of music and methods of analysis of small forms. M.: Music [in Russian].
4. Nazaikinsky, E. (1982). Logic of musical composition. Moscow: Music [in Russian].
5. Tyshko, S. (1993). The problem of national style in the Russian opera. Glinka, Mussorgsky, Rimsky-Korsakov. K.: Kiev State Conservatory named after P. Tchaikovsky [in Russian].
6. Kholopova, V. (1990). Music as a form of art. M.: Scientific and Creative Center "Conservatory" [in Russian].
7. Kholopova, V. (1983). Musical themes: [Scientific and methodological essay. M. [in Russian].
8. Kholopova, V. (2002). Special and non-special musical content. Moscow: Izdatelstvo MGK im. P.I. Tchaikovsky [in Russian].
9. Kholopova, V. (1999). Forms of musical works: [Textbook]. St. Petersburg: Lan [in Russian].
Опубліковано
2016-11-30
Розділ
ЗАГАЛЬНОТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ МУЗИКОЗНАВСТВА