Форми композиційно-драматургічних зв’язків у Етюдах op. 25 Ф. Шопена.

Forms of compositional and dramaturgic links in Chopin’s Etudes op. 25.

  • Аlexey Volik Харківський національний університет мистецтв ім. І. П. Котляревського
Ключові слова: Ключові слова: Ф. Шопен, Етюд, збірник, зошит, цикл, «малий цикл», ладотональні зв’язки, семантика.

Анотація

Метою роботи є розгляд етюдів op. 25 Ф. Шопена з точки зору їх циклізації. Методологія має комплексний характер. Поставлені завдання зумовили залучення жанрово-стильового, порівняльно-типологічного, структурного і семантичного методів. Наукова новизна. Етюди op. 25 Ф. Шопена розглядаються як цикл п’єс, об’єднаних тональними, драматургічними, семантичними засобами. Розкриваються дискусійні моменти в жанрової атестації етюдів op. 25 і аргументується правомірність бачити в них єдину багаточастинну композицію. Висновки. Розкривається структура опусу, визначаються принципи тонально-інтонаційних співвідношень між п’єсами, а також виявляються «малі цикли» етюдів. Відзначається композиційна двухфазность op. 25 шляхом тонального зіставлення і розкриття двох кульмінацій циклу. Визначається драматургічна розвиток і сполучення семантичних сфер Етюдів op. 25.
Ключові слова: Ф. Шопен, Етюд, збірник, зошит, цикл, «малий цикл», ладотональні зв’язки, семантика.

##submission.authorBiography##

##submission.authorWithAffiliation##

Волик Олексій Олексійович
викладач кафедри загального та спеціалізованого фортепіано,  аспірант Харківського національного університету мистецтв імені І. П. Котляревського

Посилання

1. Bordonyuk V. (2004) Western European symbolism in the works of F. Chopin (on the example of etudes op. 10). Musical art and culture/ Ed O.V. Sokol. Odesa: Druk, Vip. 4, book. 2. 119–128 [in Ukrainian].
2. Vakhrainev Yu. (1996) Studies et. Op. 10 F. Chopin: reference book. Kharkov: [B. i.] [in Ukrainian].
3. Zenkin K. V. (1995) Fortepianos miniature of Chopin: monograph. Moscow: Izd. MSC im. P.I. Chaikovskogo [in Russian].
4. Kirillina L. V. (2009) Beethoven. Life and art. Moscow: Moscow Conservatory, T. 1. [in Russian].
5. Kremlev Yu. (1971) Frederic Chopin. Essay of life and creativity. Moscow: Music. [in Russian].
6. Protopopov V. (1972) About sonata-cyclic form in the works of Chopin. Questions of musical form. Moscow: Musyka, 2. 166–180 [in Russian].
7. Smolka O. N. (2013) Piano art of C. Cui in the context of the Western European tradition: magister’s work. Kharkov [in Ukrainian].
8. Solovtsov A. A. (1960) Frederic Chopin. Life and art. Musyka: Myzgiz. [in Russian].
9. Terentyev N. (1978) Carl Czerny and his studies. Leningrad: Musyka [in Russian].
10. Tomashevsky M. (2011) Chopin: Man, creativity, resonance / trans. with the Polish L. Akopyan and E. Janus. Moscow: Musyka [in Russian].
11. Yavorsky D.Yu. (2016) Etude in the genres of the systems of romantic pianistic miniature (on the application of the opus F. Chopin, R. Schuman, F. Liszt): Candidate’s thesis. Kiev. [in Ukrainian].
12. Yavorsky D.Yu. (2016) Etude in the genres of the systems of romantic pianistic ministers (on the application of the opuses F. Chopin, R. Schuman, F. Liszt): Extended abstract of candidate’s thesis. Kiev. [in Ukrainian].
13. Majchrzak M. Diversity of the Tonal Structure of Chopin’s Etudes. Mode of access. URL: http: // britishpostgraduatemusicology.org/bpm10/ majchrzak_miroslaw-diversity_of_the_tonal_structures_of_chopins_etudes. [in Polish].
Опубліковано
2016-11-30
Розділ
ПРОБЛЕМИ СУЧАСНОЇ МУЗИЧНОЇ ПЕДАГОГІКИ ТА ВИКОНАВСТВА