До проблеми опанування мови сучасної музики у курсі читання хорових партитур (на прикладі циклу «Шість пісень» п. Хіндеміта).

To the issue of modern music language development in the course of choral score reading (by the example of the cycle of "Six songs" by Hindemith).

  • Nataliya Selezneva Одеська національна музична академія ім. А. В. Нежданової
Ключові слова: Ключові слова: гармонійний мову, фактура, акордика, мелодійний рух.

Анотація

Мета дослідження - привернути увагу викладачів і студентів до видатних художніх якостей і освітньому потенціалу хорової музики П. Хіндеміта, а також представити деякі навчально-методичні міркування, пов'язані з освоєнням сучасної музичної мови. Методологічну основу дослідження утворює цілісний підхід до проблеми освоєння студентом музичної мови сучасної музики, в якому, незалежно від досліджуваної академічної дисципліни, перетинаються і доповнюють один одного історичний, теоретичний і власне виконавський аспекти. Наукова новизна полягає в розгляданні саме з цієї точки зору циклу Пауля Хіндеміта «Шість пісень» на тексти оригінальних французьких поем Р. Рільке для змішаного хору без супроводу. Висновки. Гармонійну мову даного твору, що володіє властивостями принципової новизни, органічно пов'язаний з європейськими традиціями фольклору, середньовічної монодії та ренесансного багатоголосся. На прикладах п'єс хорового циклу показано, що властивості акордики в хорах циклу обумовлені: а) опорою на кварто-квінтові стройові відносини, б) організуючим домінуванням акустично чистих інтервалів, в) принципом вільного поєднання діатонічних тонів в співзвуччях, утворених мелодійним рухом, г) логікою синтетичної акордово-поліфонічної фактури, д) принципом хвилеподібного нагнітання і розрядження рівня дисонантності співзвучч. Доводиться методична доцільність використання циклу в курсі читання хорових партитур.
Ключові слова: гармонійний мову, фактура, акордика, мелодійний рух.

##submission.authorBiography##

##submission.authorWithAffiliation##

Селезнmьова Наталія Олексіївна
доцент кафедри теорії музики та композиції Одеської національної музичної академії імені А.В.Нежданової.

Посилання

1. Anisimov, A. (1969) Paul Hindemith. Six Songs on the text of the original French poems by R. Rilke. M.: Music [in Russian].
2. Kisilev, P. (2008) . Choral works by Hindemith: Author’s thesis. ... Extended abstract of candidate’s thesis. Moscow, 2008. URL: http://cheloveknauka.com/horovoe-tvorchestvo-hindemita#ixzz3toRghtf3 [in Russian].
3. Con, Yu., Kholopov, Yu. (1963). On Hindemith’s theory. Soviet music, 1963. No.10 [in Russian].
4. Levaya, T., Leontieva, O. (1974). Paul Hindemith. Life and Work. M .: Music [in Russian].
5. Skrebkova-Filatova, M. (1979). On peculiarities of texture development in the chamber choirs by P. Hindemith. Masters of XX century. M.: Sovient composer, 1979. p. 179-209 [in Russian].
6. Ettinger, M. (1967). Harmony in the polyphonic cycles by Hindemith and Shostakovich. Theoretical problems of the music of XX century. M.: Music, Issue 1. p. 441-471 [in Russian].
7. Rubeli, A. (1975). Paul Hindemiths a Cappella-Werke. Frankfurter Studien: Published by B. Schott's Sohne. Mainz [in German].
Опубліковано
2017-07-03
Розділ
ПРОБЛЕМИ СУЧАСНОЇ МУЗИЧНОЇ ПЕДАГОГІКИ ТА ВИКОНАВСТВА