МУЗИЧНО-ПЕДАГОГІЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ ВЛАДИСЛАВА ЗАРЕМБИ

  • Tetiana Krulikovska Львівська національна музична академі імені М. В. Лисенка
Ключові слова: Владислав Заремба, музична освіта, педагогічна діяльність, фортепіанна творчість, вокальна творчість, педагогічні збірники, «Співаник для наших дітей», «Маленький Падеревський»

Анотація

Мета дослідження – здійснити огляд музично-педагогічної діяльності українського композитора другої половини ХІХ – поч. ХХ ст. польського походження Владислава Заремби; проаналізувати творчу спадщину, яка має яскраве педагогічне спрямування, відтворює загальні естетичні, виховні концепції та спрямована на професіоналізацію музичної освіти. Методологія дослідження – застосовано методи історико-культурологічного, музично-естетичного та жанрово-стильового аналізу, що дозволило виявити особливості музично-педагогічної діяльності Владислава Заремби в контексті становлення професійної музичної освіти. Наукова новизна полягає у висвітленні педагогічної діяльності Владислава Заремби, обґрунтуванні засад його музично-педагогічної і просвітницької діяльності, окресленні значення творчої спадщини у становленні та розвитку професійної музичної освіти другої половини ХІХ – поч. ХХ ст. Висновки. Аналіз творчого доробку Владислава Заремби, в числі якого – фортепіанні твори на українські теми, вокальні твори на слова Т. Шевченка, педагогічні збірки «Співаник для наших дітей» та «Маленький Падеревський», – дав можливість означити ключові педагогічні та естетичні погляди автора, коло жанрів, образів, засобів музичної виразності, рівень складності творів, їх дидактично-пізнавальний та національно-виховний потенціал, а також дозволив прослідкувати становлення важливих закономірностей музичної освіти, які спрямовані на відповідність змісту музичного навчання і виховання відносно певного історичного періоду, а також орієнтованість на національну музичну традицію.

##submission.authorBiography##

##submission.authorWithAffiliation##

здобувач кафедри історії музики

Посилання

1. Antoshko M. Dijaljnistj predstavnykiv poljsjkoji kuljtury na podilli kincja ХІХ – pershoji polovyny ХІХ stolittja[Activity of the representatives of Polish culture at the division of the late ХІХ and first half of the ХІХ century]. Retrieved from http://glierinstitute. org/ukr/digests/042/6 [in Ukrainian].
2. Danilishyna M.F. (2016). Ukrajinsjka dytjacha fortepianna muzyka ta jiji dydaktychno-vykhovni mozhlyvosti. [Ukrainian Children's Piano Music and its Didactic and Educational Opportunities]. Aktualjni pytannja mystecjkoji edaghoghiky – Topical issues of artistic pedagogy, (5), 21–25. Khmelnitsky: TOV Polihrafist [in Ukrainian].
3. Dremljugha M. (1958). Ukrajinsjka fortepianna muzyka (dozhovtnevyj period). Kyiv: Derzhavne vydavnytstvo obrazotvorchoho mystetstva i muzychnoyi literatury URSR [in Ukrainian].
4. Kyjanovsjka L. (2013). Anton Kocipinsjkyj: reprezentant poljsjkoji kuljtury v ukrajinsjkij muzyci [Anton Kotsipinsky: Representative of Polish culture in Ukrainian music.]. Naukovi zbirky Ljvivsjkoji nacionaljnoji muzychnoji akademiji im. M. V. Lysenka – Scientific collections of the Lviv National Musical Academy named after M.V. Lysenko, (27), 26–37. Lviv [in Ukrainian].
5. Komarevych I. L. Poezija Tarasa Shevchenka u kamerno-vokaljnomu repertuari Solomiji Krusheljnycjkoji [Poetry of Taras Shevchenko in the Chamber-Vocal Repertoire of Solomia Krushelnytska]. Retrieved from http://dspace.tneu.edu.ua/bitstream/316497/15530/1/42-44.pdf [in Ukrainian].
6. Mykhajlychenko O.V. (2005) Muzychno-pedaghoghichna dijaljnistj ukrajinsjkykh kompozytoriv i vykonavciv drughoji polovyny ХІХ – pochatku ХХ st.: istorychni narysy. [Musical-pedagogical activity of Ukrainian composers and performers of the second half of the nineteenth and early twentieth centuries: historical essays]. Sumy: Vydavnychovyrobnyche pidpryyemstvo «Mriya-1» [in Ukrainian].
7. Nikolajenko O. Tverdynja poljsjkosti: nacionaljna misija zhinky u poljsjkij rodyni Naddniprjanshhyny na mezhi ХІХ – ХХ st. [Solidarity of poles: national mission of a woman in the Polish family of the Dnieper at the turn of the nineteenth and twentieth centuries]. Retrieved from http://uamoderna.com/md/nikolaenko-polish [in Ukrainian].
8. Ozymovsjka A. (2013). Istoriohrafiya polskykh muzykantivpedahohiv na Podilli. [Historiography of Polish musicians-teachers in Podillia.]. Pedaghoghichnyj dyskurs – Pedagogical discourse, (15), 489–496. Khmelnytsky: KHHPA[in Ukrainian].
9. Pechenjuk M. A. (2011). Muzychno-tvorcha dijaljnistj mystciv Podillja – suchasnykiv Ferenca Lista [Musical and creative activity of the artists of Podillia - contemporaries of Ferenc Liszt]. Aktualjni pytannja mystecjkoji pedaghoghiky: zb. nauk. pracj mizhnar. nauk.-prakt. konf. «Ferenc List i Ukrajina. Ferenc List i Podillja. Muzychno-pedaghoghichnyj aspekt» – Topical issues of artistic pedagogy: Sb. sciences Internship sci. pract. conf. "Ferenc Liszt and Ukraine. Ferenc Liszt and Podillya. Musical and Pedagogical Aspect", (1). Khmelnytsky: KHHPA [in Ukrainian].
10. Prokopchuk V. S. (1999). Vladyslav Zaremba – ukrajinsjkyj i poljsjkyj kompozytor [Vladislav Zaremba is a Ukrainian and Polish composer]. Poljaky na Khmeljnychchyni: poghljad krizj viky: zbirnyk naukovykh pracj za materialamy mizhnarodnoji naukovoji konferenciji – Poles in Khmelnytsky: A Look Through the Centuries: a collection of scientific works on the materials of the international scientific conference, 562. Khmelnytsky: Podillya [in Ukrainian].
11. Rymar R. (2005). Rolj dijachiv kuljtury poljsjkogho pokhodzhennja v muzychnomu zhytti podiljsjkogho kraju (drugha polovyna ХІХ – pochatok ХХ stolittja) [The role of cultural figures of Polish origin in the musical life of the Podillya region (second half of the XIX – early twentieth century)]. Naukovi zapysky Ternopiljsjkogho nacionaljnogho pedaghoghichnogho universytetu imeni Volodymyra Ghnatjuka ta Nacionaljnoji muzychnoji akademiji Ukrajiny imeni Petra Chajkovsjkogho. Serija: Mystectvoznavstvo – Scientific notes of the Ternopil National Pedagogical University named after Volodymyr Hnatyuk and the National Music Academy of Ukraine named after Pyotr Tchaikovsky. Series: Art Studies, (2 (14)), 18-24[in Ukrainian].
12. Rusova S. (1996).Doshkiljne vykhovannja. Vybrani pedaghoghichni tvory. Kyiv: Osvita[in Ukrainian].
13. Taran K. M. (2014). Fortepianna muzyka dlja ditej u tvorchosti ukrajinsjkykh kompozytoriv [Piano music for children in the works of Ukrainian composers]. Visnyk Kyjivsjkogho nacionaljnogho universytetu kuljtury i mystectv. Serija: Mystectvoznavstvo – Bulletin of the Kiev National University of Culture and Arts. Series: Art Studies, (30), 24–31. Kyiv [in Ukrainian].
14. Teatr y yskusstvo (1902), (44). Kyiv [in Ukrainian].
15. Shatkovsjka I.S. (2014). Vplyv poljsjkykh kompozytoriv na stanovlennja ukrajinsjkoji fortepiannoji muzyky. [The Influence of Polish Composers on the Formation of Ukrainian Piano Music]. Naukovi zapysky Vinnycjkogho derzhavnogho pedaghoghichnogho universytetu imeni Mykhajla Kocjubynsjkogho. Serija: Pedaghoghika i psykhologhija – Scientific notes of the Vinnitsa State Pedagogical University named after Mikhail Kotsiubynsky. Series: Pedagogy and Psychology, (41), 457-461. Vinnytsia: TOV «Nilan LTD» [in Ukrainian].
Опубліковано
2019-06-19
Розділ
ПРОБЛЕМИ СУЧАСНОЇ МУЗИЧНОЇ ПЕДАГОГІКИ ТА ВИКОНАВСТВА