ПРО ВЗАЄМОДІЮ ІНТОНАЦІЇ І КИНЕСИКИ В МУЗИЧНОМУ МИСТЕЦТВІ

  • Kleschukov Volodymyr Petrovich Одеська національна музична академія ім. А. В. Нежданової
Ключові слова: музичне мистецтво, хореографія, засоби виразності, ритм, рух, пластика, кинесика, візуалізація, просторовість, інтонація

Анотація

Мета роботи. У статті виявляються принципи функціонування категорій руху, пластики, кінесики, просторовості, візуалізації в музичному мистецтві. Методологія дослідження полягає в застосуванні компаративного, естетико-культурологічного, історичного методів, а також системного, синергетичного, музикознавчих та музично-виконавських підходів. Наукова новизна роботи полягає в поглибленні уявлень про пластичну природу музичного мистецтва. Аналізуються й обгрунтовуються рухово-моторні прояви у виконанні і сприйнятті музики, їх органічний зв’язок з усіма музично-виразними засобами. Висновки. Дослідження функціонування та взаємодії інтонаційних і кінетичних засобів, які передають емоційну інформацію в музиці, виявляють їх онтологічну спорідненість, подібно до взаємодії вербальних і невербальних засобів комунікації. Дія кінетичних одиниць, включаючи інструментальні форми рухів, загострює експресію виконання артикуляційно-штрихових, динамічних і фактурних засобів, а також емоційне сприйняття музики. Фактором, що обумовлює широке вживання кінетичних засобів, є їх орієнтація на діалог, що вимагає швидкої зміни «персонажів».

##submission.authorBiography##

##submission.authorWithAffiliation##

добувач кафедри історії музики та музичної етнографії

Посилання

1. Abdokov, Yu.B. (2009). Musical poetry of choreography (plastic interpretation of music in choreographic art). Сandidate’s thesis. Moscow: Russian Academy of Theater Arts — GITIS [in Russian].
2. Asafiev, B. (1973). Selected articles on music education and education. 2nd ed. Leningrad: Music [in Russian].
3. Asafiev, B. (1971). Musical form as a process. Prince 1 and 2. 2nd ed. Leningrad [in Russian].
4. Asafiev, B. (1923). Mussorgsky. Experience characteristics. Leningrad [in Russian].
5. Asafiev, B. (1974). About ballet. Articles. Reviews. Memories. Leningrad [in Russian].
6. Barsova, I. (1975). Symphonies of Gustav Mahler. Moscow: Owls. Composer [in Russian].
7. Bauer-Lechner, N. (1968). Memories of Gustav Mahler. Gustav Mahler. Letters Memories. (S. Osherov, Trans). Moscow: Music. Pp. 458–502 [in Russian].
8. Blazis, K. (1937). The art of dance. Classics choreography. Leningrad — Moscow: Art [in Russian].
9. Varlamov, D. I. (2011). Art ontology: selected articles 2000–2010. Moscow: Composer [in Russian].
10. Vybyvanets, E. V. (2016). Visualization of the musical space in contemporary art: a methodological aspect. Сandidate’s thesis. Novosibirsk: Novosib. state Conservatory named after MI Glinka., [in Russian].
11. Demchenko, Yu.O. (2010). Intonation and kinetic means of transmitting emotional information and their verbal correlates: on the material of a speech message in the poetic text of V. V. Mayakovsky. Extended abstract of candidate’s thesis. Moscow: Mosk. ped. state un-t [in Russian].
12. Medushevsky, V. V. (1980). The duality of the musical form and the perception of music. The perception of music. (pp. 178–194). Moscow [in Russian].
13. Medushevsky, V. V. (1988). The essential forces of man and music. Music — culture — man. (pp. 45–64). Sverdlovsk [in Russian].
14. Molchanova, T. O. (2007). Art pianista-accompanist. Lviv: SPOLOM [in Russian].
15. Nazaikinsky, E. (1972). On the psychology of musical perception. Moscow: Music [in Russian].
16. Noverre, J.-J. (1927). Letters on dance. (A. A. Gvozdeva, Trans). Leningrad: Academia [in Russian].
17. Orlov, G. (1992). The tree of music. Washington: H. G. Frager & Co; SPb. : Owls. composer [in Russian].
18. Rybkin,a T. V. (2004). Musical perception: plastic images of rhythm intonation in the light of the teachings of B. Asafiev. Сandidate’s thesis. Moscow: Ros. Acad. music behalf of the Gnesins [in Russian].
19. Sapir, E. (1993). Selected works on linguistics and cultural studies. Moscow [in Russian].
20. Smirnov, I. V. (1986). Art of the ballet master. Moscow: Enlightenment [in Russian].
21. Fokin, M. (1981). Against the stream. Articles, interviews and letters. Leningrad: Art, [in Russian].
Опубліковано
2020-05-12
Розділ
ПРОБЛЕМИ СУЧАСНОЇ МУЗИЧНОЇ ПЕДАГОГІКИ ТА ВИКОНАВСТВА