Семантика елементів музичної мови як показник відмінності західного та східного мислення

Semantics of the elements of musical language as the distinguishing marker of eastern and western thought

  • Galyna Zavgorodnia Одеська національна музична академія імені А. В. Нежданової.
Ключові слова: семантика, творче мислення, конструктивна виразність, функціональність, музичний простір, елементи музичної мови, специфіка стилю: Схід-Захід, система звуку, метроритм.

Анотація

Дана стаття розглядає питання можливості проникнення в систему мислення такого виду мистецтва як музика. Базовою основою є осмислення елементарних одиниць музичної мови що визначають законодавчу основу самого факту існування музики як виду мистецтва. Підкреслена особлива роль та специфіка елементів музичної мови, а саме: семантика кожного елемента музичної мови первісно вже є творчим актом: звук, ритм, фактура, гармонія, мелодика, тембр, регістр, динаміка, і т. ін. Спираючись на протилежні напрямки в системі художнього мисленні: Схід-Захід, розкривається можливість проникнення в системну організацію кожного з передбачуваних полюсів. Різні типи музичного мислення дають підставу оцінити виразно-конструктивну організацію відмінних один від одного типів мислення, починаючи зі звука і до всього формотворчого процесу художнього цілого.
Ключові слова: семантика, творче мислення, конструктивна виразність, функціональність, музичний простір, елементи музичної мови, специфіка стилю: Схід-Захід, система звуку, метроритм.

##submission.authorBiography##

##submission.authorWithAffiliation##

Завгородня Галина Федорівна
доктор мистецтвознавства, професор кафедри теорії музики та композиції Одеської національної музичної академії ім. А. В. Нежданової.

Опубліковано
2014-12-17
Розділ
ЗАГАЛЬНОТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ МУЗИКОЗНАВСТВА