ОПЕРНИЙ ФЕСТИВАЛЬ «АРЕНА ДІ ВЕРОНА» ЯК ЗАСІБ БРЕНДИНГУ В МУЗИЧНОМУ ЖИТТІ СУЧАСНОЇ ІТАЛІЇ: ДО 100-РІЧЧЯ ВІД ДНЯ ЗАСНУВАННЯ

  • Olena Yuriivna Ponomarenko Національна музична академія України імені П. І. Чайковського https://orcid.org/0000-0002-3726-489X
Ключові слова: брендинг, національний культурний бренд, музичне життя сучасної Італії, менеджмент музичного мистецтва, маркетинг, подія, оперне мистецтво, оперний фестиваль «Арена ді Верона», композиторська творчість, засоби музичної виражальності

Анотація

Мета роботи – з’ясувати особливості функціонування національного фестивального бренду в музичному житті сучасної Італії на прикладі одного з найбільш авторитетних проєктів – оперного фестивалю «Арена ді Верона». Методологія дослідження базується на застосуванні комплексу взаємодоповнюючих методів – історико-аналітичного, емпіричного та соціокультурного. Історико-аналітичний метод сприяв осмисленню логіки формування та розвитку фестивалю, звернення до емпіричного та соціокультурного методів дало можливість розглянути італійські музичні фестивалі як засіб брендингу, що впливає на просування проєктів і формування унікального іміджу музичного бренду як складової національної культури в контексті соціальних відносин у системі музичного життя сучасної Італії. Наукова новизна полягає в тому, що в українському музикознавстві вперше музичні фестивалі Італії розглянуто як засіб брендингу в сучасній Італії. В основі цього процесу на паритетних засадах виступають дві складові – художня та багатопланова управлінська, яка вимагає нових підходів економічних, підприємницьких і маркетингових. Музичні фестивалі щороку підтверджують свій професійний статус, відомий у світовому музичному соціумі як італійський культурний бренд. Аналіз музичних подій в рамках оперного фестивалю «Арена ді Верона» сприятиме поширенню італійського досвіду для організації та проведення музичних проєктів в Україні. Висновки. Італійський фестивальний брендинг – по-перше, це комплекс заходів, реалізованих завдяки спільним зусиллям команди організаторів фестивалю –– співпраці державних, фінансових інститутів, приватного бізнес-сектору, фондів; по-друге, процес просування проекту і реалізація події масового масштабу, яка відбувається за допомогою креативу в рекламі, постійному технологічному оновленню: ексклюзивним конструкціям сцен та інноваційним технологіям, що використовуються у декораціях, освітленні тощо; по-третє, формування унікального іміджу музичного бренду, що залучає більше прихильників, завжди проходить у певному місці та часі, за допомогою якого можна посилити бренд території та зробити регіон привабливим як для місцевого населення, так і для туристів. Основна мета фестивального брендингу в сучасній Італії працює на бездоганний результат – продемонструвати світу історичні й мистецькі пам’ятки італійських міст і зберегти для наступних поколінь італійські музичні проєкти як національний культурний бренд.

Посилання

1. Вартанова О., & В., Король, І. В. Брендинг як сучасна маркетингова технологія. Збірник наукових праць Черкаського державного технологічного університету. Серія: Економічні науки, 2019. Вип. 53. С. 36–42.
2. Мельничук Л. С. Бренд та його роль у процесі організації ефективних маркетингових комунікацій. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство, 2016. Вип. 6 (2). С. 96–98.
3. Червінська Л. Формування бренду івент-заходів як технологія просування вітчизняного образу. Arts and Cultural, Educational Practices. Issues in Cultural Studies, 2020. № 36. С. 269–279.
4. Anholt S. Beyond the Nation Brand: The Role of Image and Identity in International Relations. Exchange: Journal of Public Diplomacy, 2011. Вип. 2(1), 1. URL: https://surface.syr.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1013&context=exchange (accessed: 21 May 2024).
5. Arena di Verona Opera Festival, 2023. URL: https://www.arena.it/it/arena- di-verona/chi-siamo (accessed: 21 May 2024).
6. Balestra C., Malaguti A. Organizzare musica. Legislazione, produzione, distribuzione, gestione nel sistema italiano. Milano: Edizione FrancoAngeli, 2006.
7. Clarke J. Tourism brands: An exploratory study of the brands box model. Journal of Vacation Marketing, 6, 2000. P. 329–345.
8. Kotler, P., Asplund, C., Rein, I., & Haider, D. Marketing Places Europe: How to Attract Investments, Industries, Residents and Visitors to Cities, Communities, Regions, and Nations in Europe. Evanstoun: Financial Times, 1999.
9. Megri Z., Fateh B. The Effect of Territorial Marketing on City Image Valuation : An Zakia Megri. Exploratory Study in Algeria. International Journal of Marketing Studies. Canadian Center of Science and Education, 2014. Vol. 6, № 4. Р. 145–156.
10. Rossiter, J. R., Percy, L. Advertising Communications and Promotion Management. New York: McGraw-Hill Companies, 1997. 640 р.
Опубліковано
2024-11-11
Розділ
ІСТОРІЯ ТА ТЕОРІЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА І КУЛЬТУРИ