Опера «Дон Кіхот» К. Альфтера: традиційне і новаторське в трактовці «вічного» образу
Opera «Don Quixote» K. Alffter: the traditional and the innovative in the interpretation of the «eternal» image
Ключові слова:
образ Дон Кіхота, образ Сервантеса, тема донкіхотства, іспанське, полістилістика
Анотація
У статті аналізуються ідейно-композиційні, драматургічні основи і стильові параметри опери «Дон Кіхот» сучасного іспанського композитора Крістобаля Альфтера. Протиставлення атональних (сонорних) і тональних (стилізація барокової музики) пластів буквально відображає суть конфлікту — протистояння двох головних героїв Сервантеса і Дон Кіхота навколишньому світу агресії і бездуховності. Образ Дон Кіхота, посилений парним персонажем — образом Сервантеса (=письменника), трактується Альфтером як трагічний, загальнолюдський, разом з тим здатний перетворювати реальність, тобто має особливе — культуротворче значення.
Ключові слова: образ Дон Кіхота, образ Сервантеса, тема донкіхотства, іспанське, полістилістика.
Опубліковано
2015-12-25
##submission.howToCite##
Mishchuk, V. (2015). Опера «Дон Кіхот» К. Альфтера: традиційне і новаторське в трактовці «вічного» образу. Музичне мистецтво і культура, (21), 138-148. https://doi.org/https://doi.org/10.31723/2524-0447-2015-21-138-148
Розділ
ІСТОРІЯ ТА ТЕОРІЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА І КУЛЬТУРИ