Провідні тенденції жанрової стратифікації українського вокально-естрадного виконавства

Leading tendencies of genre stratification of Ukrainian vocal-pop performances.

  • Ivan Bobul Киевская муниципальная академия эстрадного и циркового искусства
Ключові слова: Ключові слова: українське вокально-естрадне виконавство, жанрова стратифікація, театралізація, фестивалізація, академізація, персоналізація, художньо-ігрова концептуалізація.

Анотація

Мета роботи постає як визначення тих тенденцій жанрової стратифікації українського вокально-естрадного виконавства, що вказують на його власну системну художню організацію. Методологія дослідження зумовлена поєднанням гносеологічного мистецтвознавчого та текстологічного музикознавчого підходів на основі культурологічного дискурсу. Наукова новизна роботи полягає у виявленні чотирьох провідних тенденцій розвитку вокально-естрадної жанрової системи, що надають їй художньо-творчої та культурно-семантичної автономії – театралізації, фестивалізації, академізації та персоналізації. Висновки. Вокально-естрадне виконавство в Україні є найбільш широкою та об’ємною за жанровими складовими сферою музично-сценічної творчості, що має власну систему гносеологічних та аксіологічних ознак, виводить сучасне і актуальне на рівень універсальних категорій – скерована до ідеї всезагального глобалізованого соціуму, надаючи ціннісного темпорального виміру повсякденній свідомості, веде до нової академізації, тому базується на принципах професійної композиторської й виконавської творчості та здійснює стильові і стилістичні інновації. Підпорядковуючи ліричну, індивідуально-особистісну образну сферу, надає їй особливої художньо-ігрової концептуалізації.
Ключові слова: українське вокально-естрадне виконавство, жанрова стратифікація, театралізація, фестивалізація, академізація, персоналізація, художньо-ігрова концептуалізація.

 

##submission.authorBiography##

##submission.authorWithAffiliation##

Іван Васильович Бобул
завідувач кафедри естрадного співу Київської муніципальної академії  естрадного та циркового мистецтва

Посилання

1. Belyaevskaya, E. (2000). About the character of cognitive bases of language categories // Cognitive aspects of language categorization: coll. sci. tr. / ed. L. A. Manerko. Ryazan: RSPU them. S.A. Esenina, 9–14 [in Russian].
2. Kowalska, I. (2016). The subject-thematic bases and genre properties of musical comedy (on the example of the repertoire of the Odessa Academic Theater of the Musical Comedy named after M. Vodyaniy). Candidate’s thesis. Odessa [in Russian].
3. Karasik, V. (2002). Language Circle: Personality, Concepts, Discourse. Volgograd: The Change [in Russian].
4. Mikhailova, L. (2008). Categorization as a way of forming the concept of "speaking" in modern English // Humanities and Social Sciences. Rostov on Don, N 1, 86-90 [in Russian].
5. Okudzhava, B. (1988). Genre and time. Author's song: ways and crossroads // Soviet music. № 9, 36–40 [in Russian].
6. Ordzhonikidze, G. (1983). Sound environment of our time // Musical contemporary. Moscow: Soviet composer, Issue. 4, 272–304 [in Russian].
7. Sokolov, B. (2015). Homo aestheticus: a person who feels vs aesthetic person // Ontology of sensuality. (Conceptualization of Homo Aestheticus, Part II). St. Petersburg: Publishing House of the Russian Academy of Civil Aviation, 13–30 [in Russian].
8. Shestakov, G. (1982)."The Art of Trivialization": Some Theoretical Problems of "Mass Culture" // Issues of Philosophy. No. 10, 105–116 [in Russian].
9. Yakushenko, I. (1972). Seriously about light music: We discuss problems of mass genres / I. Yakushenko // Soviet music. № 4, 12–32 [in Russian].
Опубліковано
2016-11-30
Розділ
ІСТОРІЯ ТА ТЕОРІЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА І КУЛЬТУРИ