Семантичні властивості вокально-естрадного виконавства у контексті теорії інтерпретації.

Semantic properties of vocal-pop performance in the context of the theory of interpretation.

  • Ivan Bobul Київська муніципальна академія естрадного та циркового мистецтва.
Ключові слова: Ключові слова: вокально-естрадне виконавство, інтерпретація, текст, інтертекстуальність, семантичні позиції, особистість співака, естрадно-сценічна дія.

Анотація

Мета роботи постає як визначення комунікативної своєрідності та провідних текстологічних тенденцій, способів кодування і символізації в вокальній естрадній творчості. Методологія дослідження зумовлена поєднанням герменевтичного, структуралістського, текстологічного та семіологічного підходів на основі цілісного вивчення явища вокально-естрадного виконавства. Наукова новизна роботи полягає у розкритті значення явищ інтерпретації та інтертекстуальності в сфері вокально-естрадного виконавства, у визначенні провідних форм інтерпретації в галузі естрадного мистецтва як театралізованої сценічної артистичної діяльності, у виявленні магістральної ролі особистості естрадного співака в організації інтерпретативної семантичної цілісності художньої форми естрадної вистави. Висновки. Вокально-естрадне виконавство має складну текстологічну організацію, що зумовлена особливою природою  естрадного мистецтва. Воно передбачає високу інтертекстуальну активність провідної «дійової особи» – артиста-соліста, який стає семантичним стрижнем естрадно-сценічної дії, суміщає декілька інтерпретативних функціональних планів, сприяє переродженню естрадної програми у  сучасну квазі-сюжетну виставу з поетизованим образом людини у композиційному осередку.
Ключові слова: вокально-естрадне виконавство, інтерпретація, текст, інтертекстуальність, семантичні позиції, особистість співака, естрадно-сценічна дія.

 

##submission.authorBiography##

##submission.authorWithAffiliation##

Бобул Іван Васильович
завідувач кафедри естрадного співу Київської муніципальної академії  естрадного та циркового мистецтва.

Посилання

1. Bart, R. (1994). Selected works. Semiotics. Poetics: [comp., Society. Ed. and entry. Art. G. K. Kosikova]. Moscow: Progress [in Russian].
2. Budanov, A. (2011). The formation of the theater «Helikon-Opera»: Candidate’s thesis. M. [in Russian].
3. Kadtsyn, L. (2006). Mass musical art of the XX century (variety, jazz, bards and rock in their relationship): Textbook. allowance. Ekaterinburg [in Russian].
4. Markar'yan, N. (2006). Directing and conducting: problems of interaction in the opera theater of the XX – beginning of the XXI centuries: Doktor’s thesis. M. [in Russian]
5. Muratov, M. (2005). Estrada as a phenomenon of mass culture: the author's abstract. Candidate’s thesis. Kazan [in Russian].
6. Rubb, A. (2001). Phenomenon of variety directing: the experience of research. M.: Ray [in Russian].
7. Silanteva, I. (2008).The problem of reincarnation of the performer in the vocal and theatrical art: the author's abstract. Doktor’s thesis. Moscow [in Russian].
8. Sokolskaya A. (2004). Opera text as a phenomenon of interpretation: Candidate’s thesis. Kazan [in Russian].
9. Chugunov, U. (1997). Variety-jazz vocal // Jazz mosaic / ZAO RIFME. M. P. 72–78 [in Russian].
10. Sharoev, I. (1992). Directing the stage and mass performances. Textbook for students of theatrical higher educational institutions. Izd-e 2nd, revised. M .: Gitis [in Russian].
Опубліковано
2017-07-03
Розділ
ЗАГАЛЬНОТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ МУЗИКОЗНАВСТВА