Передумови зародження одеської піаністичної школи.

Передумови зародження одеської піаністичної школи.

  • Yuliya Rusnak Одеська національна музична академія ім. А. В. Нежданової https://orcid.org/0000-0002-3376-9516
Ключові слова: Ключові слова. Піаністична школа, виконавські традиції, фортепіанне мистецтво.

Анотація

Мета роботи – виявити історичні, об'єктивні і суб'єктивні чинники формування професійної одеської піаністичної школи. Одеська піаністична школа як комплексне явище культури України охоплює історичний період з моменту формування професійної музичної освіти і по теперішній час, включає у себе діяльність видатних художників педагогів, піаністів, випускників і продовжувачів традицій піаністичного мистецтва.  У світову виконавську та педагогічну музичну культуру вписані імена носіїв традицій одеської піаністичної школи, серед яких Еміль Гілельс, Яків Зак, Марія Грінберг, Марія Старкова, Марія Рибіцька, Берта Рейнгбальд, Людмила Гінзбург та інші. Методологія. Були використані методи історіографічного дискурсу, мистецтвознавчої аксіології, параметри комплементарного підходу. Наукова новизна. У статті виявлені основні передумови становлення Одеської піаністичної школи: високий загальний рівень культурного життя міста;  прагнення місцевих жителів до музичної освіти і домашнього музикування; персональний внесок видатних особистостей у музичне життя міста (М. Воронцов, А. Рубінштейн, Д. Клімов, В. Малишевський);  формування професійної освіти, база якої була закладена європейськими музикантами (чехами, італійцями, німцями) - засновниками власних приватних музичних класів з консерваторським рівнем підготовки фахівців;  гастрольні концерти і поїздки впливових музикантів-піаністів і композиторів Росії, Східної та Західної Європи.  Висновки. Вивчення традицій виконавського мистецтва допомагає зрозуміти художні завдання, які ставлять перед виконавцем композитори через нотний текст. Збереження традицій, творчих досягнень і виразових засобів кращих представників музичного мистецтва, зосередженого в межах навчального закладу, дозволяють виявити автентичну якість саме одеської піаністичної школи, відкривати ту її сутність, що передається наступним поколінням.
Ключові слова.  Піаністична школа, виконавські традиції, фортепіанне мистецтво

##submission.authorBiography##

##submission.authorWithAffiliation##

Руснак Юлія Миколаївна
здобувач кафедри теорії музики та композиції Одеської національної музичної академії імені А.В.Нежданової.

Посилання

1. Barenboym, L.A. (1962). Anton Grigorievіch Rubinshteyn: life, artistic path, creativity, music and social activity. Vol. II. 1867-1894. Leningrad: Muzgiz [in Russian].
2. Dagilayskaya, E.R. Dmitriy Dmitrievich Klimov – pianist and teacher (From the past of piano performance and pedagogy in Odessa) URL: http://www.musica-ukrainica.odessa.ua/_a-dagilajska-klimov.html (Last accessed: 16.10.2017) [in Russian].
3. Dagilayskaya, E.R. (1976). From the past of piano performance and piano pedagogy in Odessa. Mastery of the musician-performer. Moscow: Soviet composer [in Russian].
4. Kogan, G.M. (1968). Questions of pianism. Featured articles. Moscow: Soviet composer [in Russian].
5. Kuzikova, V.N. (2016). Department of Special Piano of the Odessa national music academy named after A.V. Nezhdanova (1913–2013). Odessa: ONMA, 2016 [in Russian].
6. Keldysh, Yu.V. (Eds). (1981). Music Encyclopedia: in 6 vol. Vol. 5. Simon – Heyler. Moscow: Soviet Encyclopedia [in Russian].
7. Odessa science. Tutorial. Odesa, 2010 [in Ukrainian].
8. Rozenberg, R.M. (1995). Musical Odessa. Odessa: Editorial and publishing department of the regional print department [in Russian].
9. Shchepakin, V. (2012). Private Musical Educational Institutions in the late XIX – early XX centuries: Western European Traditions and Influence (Part I). Visnyk KHDADM, 3, 156-161 [in Ukrainian].
Опубліковано
2017-07-03
Розділ
ІСТОРІЯ ТА ТЕОРІЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА І КУЛЬТУРИ