Крещендірування образів пекла як метод інтонаційної драматургії опери А. Сальєрі «Данаїди»
Creschendo of images of hell as a method of intonation dramatic opera “Danaides” by A.Salieri
Анотація
Мета дослідження – розкрити сутність крещендірування образів пекла як методу інтонаційної драматургії в опері А. Сальєрі «Данаїди». Наукова новизна дослідження зумовлена тим, що в ньому уперше запропоновано аналіз смислоутврюючої ролі інтонем, що репрезентують одраз пекла, вивчена роль крещендування як методу втілення наскрізної драматургії в опері А. Сальєрі «Данаїди». Методологія дослідження полягає у застосуванні семантичного підходу до розглянутої проблематики, у поєднанні з компаративними та текстологічним методами. Висновки. Виявлено своєрідність інтонаційної драматургії оперної творчості А. Сальєрі на прикладі аналізу одного з його шедеврів, який розвиває традиції жанра французької ліричної трагедії. В основі творчого методу композитора в опері «Данаїди» - крещендірування семантики музично-поетичних образів пекла, що формуються, починаючи з 1 картини. Аналіз доводить, що обраний А. Сальєрі підхід свідчить, що у розглянутій опері втілено передові для епохи Просвітництва глюківські ідеї, передбачено новації оперного мистецтва майбутнього (зокрема, лейтмотивний метод).
Ключові слова: «Данаїди», А. Сальєрі, інтонема, крещендування, драматургія опери.
Посилання
2. Kirillina, L. (2000). The stepson of history (on the 250th anniversary of the birth of Antonio Salieri). Musical Academy. № 3. p. 57-73 [in Russian].
3. Mouginshtein, M.(2005) Chronicle of the world opera. Ekaterinburg: U-Factoria, Vol. 1. [in Russian].
4. Einstein, A.(1954) . Gluck : Sein Leben – seine Werke – Zürich. Stuttgart : Pan-Verlag [in German].
5. Rice J. A. (1998), Antonio Salieri and viennese opera. Chicago : University of Chicago Press [in English].