Інтерпретатор вокального циклу «Поема одного дня» Г. Форе у пошуках французького шарму

The interpreter of the vocal cycle "Poem of the day" by G. Fauré in search of french charm.

  • Tatyana Zharkikh Харківський національний університет мистецтв ім. І. П. Котляревського
Ключові слова: Ключові слова: шарм, інтерпретація, поема, фонеми, mélodie.

Анотація

Мета дослідження - обґрунтувати способи осягнення глибинного сенсу творіння генія шляхом виявлення релевантної йому моделі виконавської інтерпретації. Наукова новизна. В роботі досліджується найменш вивчений твір у вокальному спадщині французького композитора кінця XIX - початку ХХ століття Г. Форе. Методологія роботи спирається на аналітичний, текстологічний та лінгвістичний підходи, що дозволяють торкнутися інтерпретаційного аспекту осмислення складної музично-поетичної конструкції вокального циклу. Висновки. Шарм вокальної музики Г. Форе укладається відповідно музичних інтонацій найтонших нюансів фонетичного ладу поетичної мови. Композитор є витонченим інтерпретатором французької ліричної поезії, яка відповідає його смакам. Вокалісти, що включають в свій репертуар «Поему одного дня» і виконують цей твір на мові перекладу, позбавляють слухача музики поетичного тексту, в результаті чого втрачається шарм  мистецтва Форе. Вивчення французької мови - найважливіша ланка в осягненні таємниці генія.
Ключові слова: шарм, інтерпретація, поема, фонеми, mélodie.         

 

##submission.authorBiography##

##submission.authorWithAffiliation##

Жаркіх Тетяна Василівна
кандидат мистецтвознавства, доцент Харківського національного університету мистецтв імені І. П. Котляревського.

Посилання

1. Levitsky, V (1975). Sound-symbolism in linguistics and psycholinguistics. Scientific. reports of the higher school. Philological Sciences. M.,. № 4. P. 54-62 [in Russian].
2. Sigitov, S. (1982). Gabriel Faure: a monograph. M.: Soviet composer 280 p. [in Russian].
3. Champagne, M. J. S. G. (1994). The French song cycle (1840-1924): with special emphasis on the works of Gabriel Fauré. University of North Carolina at Chapel Hill [in English].
4. Faure M., Vivès, V (2000). Histoire et poétique de la mélodie française. Paris : CNRS Editions [in French].
5. Gartside, R (1996). “Poème d’un jour” In Interpreting the Songs of Gabriel Fauré, Geneseo. NY: Leyerle Publications, p. 86-94 [in English].
6. Graham J. Stokes R. (2009) "Grandmougin and Poème D'un Jour." In Gabriel Fauré: The Songs and Their Poets, Farnham, England: Ashgate, 2009. 117-121 [in English].
7. Guide de la mélodie et du lied (1994) . Sous la direction de B. Francois-Sappey et Gilles Cantagrel. Paris: Librairie Arthème Fayard, [in French].
8. Histoire de la musique (1995). La musique occidentale du Moyen Age à nos jours. sous la direction de Marie-Claire Beltrando-Partier. Paris : Bordas [in French].
9. Jankelevitch, V (1974). Faure et I’ inexprimable. Paris, [in French].
10. Kimball, C. (2006). Gabriél Fauré. In Song: A Guide to Art Song Style and Literature, Milwaukee, WI: Hal Leonard, 2006 [in English].
11. Nectoux, J. (1972) M. Fauré. Paris : Seuil [in French].
12. Verlaine, P. (1969) Euvres poétiques. Texte établi, avec chronologie, introduction, notes, choix de variantes et bibliographie par J.Robichez. P., Garnier [in French].
13. URL: http://scholarworks.bgsu.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1197&context=honorsprojects
Опубліковано
2017-07-03
Розділ
ПРОБЛЕМИ СУЧАСНОЇ МУЗИЧНОЇ ПЕДАГОГІКИ ТА ВИКОНАВСТВА