Твори для домри соло у формуванні звукового образу інструмента

Works for domra solo in forming the sound image of the instrument

  • Irina Formanyuk Одеська національна музична академія ім. А. В. Нежданової
Ключові слова: Ключові слова: домра, соло, твори для домри соло, звуковий образ домри, тембр, тембральність, деташе, glissando, тремоло, дзвонність.

Анотація

Мета роботи. У статті визначаються специфічні властивості звукового образу домри та місце у його формуванні творів для домри соло на прикладі п’єси «Передзвони» О. Олійника. Методологія дослідження полягає в застосуванні класичних методів історичного і теоретичного музикознавства, серед яких переважає метод цілісного інтонаційного аналізу, що дозволяє розкрити виконавську модель творів для домри соло. Наукова новизна роботи полягає у постановці й розробці актуальної теми, яка в науковому вимірі не одержала всебічного й об’єктивного висвітлення. Виявлені особливості входження виконавця-домриста до світу «нової» музики через твори для домри соло. Висновки. Звуковий образ сучасної домри виявляє здатність до функціональної множинності, яскраво представленої саме в творах для інструмента-соло, в «чистому» домровому звучанні. Останнє демонструє широкий спектр характеристик: від прозорості до оркестральності, від одноголосся до різних видів багатоголосся, від фольклорності до академізму і естрадно-джазових виходів.
Ключові слова: домра, соло, твори для домри соло, звуковий образ домри, тембр, тембральність, деташе, glissando, тремоло, дзвонність.

##submission.authorBiography##

##submission.authorWithAffiliation##

Форманюк Ірина Володимирівна
старший викладач кафедри народних інструментів Одеської національної музичної академії ім. А.В. Нежданової

Посилання

1. Barsky, V. (1992). Chromatics as a category of musical thinking. Laudamus. 114-126 [in Russian].
2. Gakkel, L. (1976). Piano music of the XX century. Leningrad: Sov. composer. [in Russian]
3. Copeland, A. (1970). Music and imagination. Music and Time. Moscow. 43-68 [in Russian].
4. Lotman, Yu. (1996). On Poets and Poetry. SPb.: Art. [in Russian].
5. Malinkovskaya, A. (2005). Class of the main instrument. The art of piano intonation. Moscow: VLADOS. [in Russian].
6. Tarakanov, M. (2003). Man and the phosphere: memories, articles. Moscow [in Russian].
7. Petrik, V. (2009). The categories of instrumentalizmu in muzichnі creativity (on the application of domrove misterstva): candidate’s thesis. Odessa: ONMA. A.V. Nezhdanovoї [in Ukrainian]
8. Kudryashov, A. (2006). Theory of musical content: artistic ideas of European music of the XVII-XX centuries. SPb.: Lan [in Russian].
9. The theory of modern composition (2007). Moscow: Music [in Russian].
10. Cherniovanenko, A. (2002). The texture of the visazhalnny virazhalnyh authorities of bayan music: candidate’s thesis. Kiev: NMAU P.I. Tchaikovsky [in Ukrainian]
11. Yareshko, A. (2005). Russian Bell Bells in the Synthesis of the Temple Arts: History, Styles, Functionality: Extended abstract of Doctor’s thesis. Moscow: RAМ Gnessins. Moskava [in Russian]
Опубліковано
2017-07-03
Розділ
ПРОБЛЕМИ СУЧАСНОЇ МУЗИЧНОЇ ПЕДАГОГІКИ ТА ВИКОНАВСТВА