Імпресіоністично-символістські оздоби сонатини Миколи Колесси
Impressionist-symbolist decorations of sonatina Mykola Kolessa.
Анотація
Мета роботи. Стаття присвячена виявленню імпресіоністично-символістських оздоб у творчості Миколи Колесси, які являються реакцією автора на «поклик часу», «духу часу». Методологія опирається на сукупність методів стильово-компаративний, культурологічний, герменевтичний. Наукова новизна визначається оригінальністю теоретичної ідеї, акцентування в спадщині названого автора, довіри до стилістичних показників імпресіонізму-символізму і через них «м’якого» неокласицизму, а також самостійністю аналізу у названому ракурсі вказаної сонатини. Висновок. Сонатина є яскравим взірцем поєднання досягнень народного та професійного мистецтва, адже в ній поєднались не лише риси модерну, але й Західно-Уркаїнський фольклор. Композитор майстерно поєднує у своїй творчості прийоми музичного імпресіонізму-символізму з фольклорною автентичністю тематизму, не застосовуючи при цьому цитат.
Ключові слова: імпресіонізм, символізм, оздоби, «м’який» неокласицизм, сонатина.
Посилання
2. Bilynska, M. (1962). Roman Apollonovich Simovich. Ukrainian Soviet music. Collection of articles, 2, 87-92 [in Ukrainian].
3. Bokschanina, E. (1978). History of music of the U.S.S.R. peoples: before the Great October Socialist Revolution. Moscov: Textbook for musical high schools [in Russian].
4. Horyukhina, N. (1973). Evolution of Sonata forms. Kyiv: Musical Ukraine [in Ukrainian].
5. Dremlyuga, M. (1958). Ukrainian pianoforte music (pre-October period). Kyiv: State Publishing House of Visual Art [in Ukrainian].
6. Kalmuchyn- Dranchuk, T. (2005) M. Kolessa’s pianoforte work in the context of performance explication problem. Bulletin of the Precarpathian University. Art studies, Vol. VІІІ, 73-80 [in Ukrainian].
7. Kyyanovska, L. (2009). Sociocultural paradigm of Lviv school of composition. NTSh Notes: Proceedings of the musicological committee, Vol. CCLIII, 125-134 [in Ukrainian].
8. Kyyanovska, L. (2000). Style evolution of Galician musical culture of the 19th – 20th centuries. Ternopil: Aston, 339 [in Ukrainian].
9. Krushelnytska, M. (1994) Style features of performing pianoforte works of M. Kolessa. The Ukrainian pianoforte music and performing. Materials of the 3rd Conference, 51-53[in Ukrainian].
10. Lantsuta, L. (1996). The Ukrainian neo-romantic pianoforte sonata. The Works of Music Studies Commission, Vol. CCXXXII, 165-179 [in Ukrainian].
11. Mulyar, P. (2009). The style of the work and performing interpretation in terms of interaction and classical pianoforte art: Candidate’s tesis. Odesa: ONMA named after A.V. Nezhdanova [in Ukrainian].
12. Nikolayeva, L. (1983). Folk elements in the pianoforte works of M. Kolessa [to the 80th anniversary of the birth]. mag. ”Folk Art and Ethnography”, No.6, 28-34 [in Ukrainian].
13. Stetsyuk, R. (1974). Viktor Kosenko. Kyiv: Musical Ukraine [in Ukrainian].
14. Khil, O. (2015). The theme of childhood, youth as a genre factor of typology of pianoforte concert in domestic instrumental music of the 20th century: dis. PHD. Odesa: ONMA named after A.V. Nezhdanova [in Ukrainian].