Відродження з небуття великого: Антонін Рейха.
Reviving of the greatest from the oblivion: Аntonin Reicha.
Анотація
Мета статті – характеристика творчості великого чесько-французького композитора, музичного теоретика, педагога, надовго забутого, а в нашій країні і зовсім не відомого – Антоніна-Джозефа Рейха; описати навколішне коло Рейха, бо навколо нього сконцентрувалося багато великих композиторів: ті, з якими він дружив, у яких навчався, та хто вчилися у нього. Методологія. Застосовано методи історико-культурологічного, теоретичного та жанрово-стильового аналізу, що дозволило виявити особливості формування творчої індивидуальності в контексті подальшого дослідження музики композитора. Наукова новизна полягає у висвітленні життя Рейха, сповнене подій, переїздів з країни в країну, пошуків свого творчого шляху, аналізі творчого стилю, який не досліджений у сучасному музикознавстві. Висновки. Творчість Рейха виявилася проміжною ланкою між поліфоністами епохи бароко і наступних століть, тому що ввібрав основи мислення бароко, класицизму, романтизму і багато в чому передбачив майбутнє музичної мови ХХ століття. Теоретичні праці Рейха-професора на довгі роки стали основою навчального процесу в консерваторії Парижа і ін.
Ключові слова: Антонін Рейха, творчий шлях, бароко, класицизм, романтизм, композитор, музикознавець, педагог, поліфонія.
Посилання
2. Brief biographical dictionary of foreign composers (1969). Moscow: Soviet composer [in Russian].
3. Riman, G. (1896). Reyha (Reicha) Anton. Musical dictionary. Moscow-Leyptsig : Yurgenson [in Russian].
4. Solovieva, T. (1978). Reicha. Musical encyclopedia (Vol. 4). Moscow : Soviet Encyclopedia [in Russian].
5. Vaclav Jan Sykora (1973). Antonin Rejcha. 36 Fugen fur Klavier. London [in Germany].
6. Stephan Kunze (Munchen) (1968). Anton Reichas «Entwurf einer phrasirten Fuge» Zum Kompositionsbegriff irn fruhen 19. Jahrhunndert. Arhiv fur Musik Wissenschaft Wiesbaden [in Germany].