Обґрунтування семіологічного підходу до проблеми музичної моторності.

Justification of the semiological approach to the problem of musical motority.

  • Olga Voronovskaya Одеська національна музична академія імені А. В. Нежданової. https://orcid.org/0000-0001-7181-996X
Ключові слова: семіотика, знак, музичний знак, музична мова, , музична моторність.

Анотація

Метою роботи є виявлення здатності музичної моторності виступати «знаком вищого порядку»; проведення порівняльної характеристики музикознавчих визначень і класифікацій поняття «знак». Методологія дослідження. Розгляд музичної моторності як своєрідної системи знаків веде до застосування семіотичного методу, що дозволяє визначати денотати моторних значень у музиці.   Наукова новизна. Дослідницька позиція автора визначається визнанням особливої семантики музичної моторності, тобто специфічних значень, що виникли у процесі її формування та еволюції, і адресують сприйняття до широкого кола екстра- і інтромузичних явищ. Висновки. На основі проведеної теоретико-аналітичної роботи пропонується висновок, що структурно-семантичні формули музичної моторності є знаково-значущими формулами, в яких знак як предметний, матеріалізований вираз (втілений в звучанні або в нотній графіці) може відокремлюватися від значень, тобто структурна та семантична функції знаку можуть існувати окремо одна від одної.

##submission.authorBiography##

##submission.authorWithAffiliation##

Вороновська Ольга, кандидат мистецтвознавства, доцент,докторант Одеської національної музичної академії ім. А. В. Нежданової.

Посилання

1. Aranovskiy, M. (1974). Thinking, language, semantics. Problema muzykal'nogo myshleniya, 90-128 [in Russian].
2. Asaf'ev, B. (1971)]. Musical form as a process. Book 1 and 2. Leningrad: Music. [in Russian].
3. Berezovchuk, L. (1984). Interpreter and analyst (the problem of cognitive style in the reflection on music). Stilevye iskaniya v muzyke 70-80kh godov XX veka. 71-90 [in Russian].
4. Bonfeld, M. (1999). Music: Language. Speech Thinking. Experience the system study of musical art. Vologda: Russia. Retrieved from http://www.booksite.ru/fulltext/bon/fel/bonfeld/01.htm [in Russian].
5. Volkova, I. (1986). The concept of "invariant" in the concept of musical language. Сandidate’s thesis. Moscow [in Russian].
6. Zaderatsky, V. (1995). Musical form. Issue 1. Moscow [in Russian].
7. Zemtsovsky, I. (1972). Is semasiology necessary for musicology? Sovetskaya muzyka. №1. [in Russian].
8. Kon, Yu. (1967). To the question of the concept of "musical language". Ot Lyulli do nashikh dney. Sb. statey. 93-104 [in Russian].
9. Lotman, Y. (1998). Structure of the artistic text. Ob iskusstve. 14-285 [in Russian].
10. Maltsev, S.M. (1980). The semantics of the musical sign. Leningrad [in Russian].
11. Medushevsky, V. (1976). On the patterns and means of artistic influence of music. Moscow: Music [in Russian].
12. Milka, A. (1987). On the methodological search of the 70s (musical analysis and the fate of new methods). Metodologicheskiye problemy muzykoznaniya. Moscow. 178-205 [in Russian].
13. General psychology / ed. prof. A.V.Petrovsky. Moscow: Prosveshcheniye. [in Russian].
14. Rappoport, S. (1973). Semiotics and the language of art. Muzyka, iskusstvo i nauka. Issue 2.17-58. [in Russian].
15. Rappoport, S. (1979). Realism and musical art. Esteticheskiye ocherki. Issue 5. 26-64. [in Russian].
16. Farbstein, A. (1974). Musical aesthetics and semiotics. Problemy muzykal'nogo myshleniya. Sb. statey. 75-89. [in Russian].
17. Kholopova, V. (1992). The visual series in music. Prostranstvo i vremya v muzyke. 13-25. [in Russian].
18. Kholopova, V. (1997). Ikon. Index. Symbol. Muzykal'naya akademiya. №4. 159-162. [in Russian].
19. Chigareva, E. (1993). On the semantic integrity of Mozart. Protsessy muzykal'nogo tvorchestva. Trudy RAM im. Gnesinykh. № 130. 14-18. [in Russian].
Опубліковано
2018-04-25
Розділ
ЗАГАЛЬНОТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ МУЗИКОЗНАВСТВА