СТИЛЬОВЕ МИСЛЕННЯ Ф. ШОПЕНА ЯК ПРЕДМЕТ МУЗИКОЗНАВЧОГО ТА ВИКОНАВСЬКОГО ВИВЧЕННЯ

  • He Wenli Одеська національна музична академі імені А. В. Нежданової
Ключові слова: стильове мислення, фортепіанна мова Шопена, інтенціональність, мовно-стилістичні комплекси, стильові знаки, стильова ідея

Анотація

Мета статті — пояснити феномен стильового мислення як найважливіший для розуміння авторських відкриттів Ф. Шопена, індивідуальних інтерпретативних вимог його фортепіанних творів. Методологія роботи представлена когнітивно-стильовим, семантичним та текстологічним підходами. Наукова новизна роботи зумовлюється тим, що вперше пропонується підхід до стильового мислення Шопена на основі поняття ідіостилю; це дозволяє поєднати стильові настанови та мовно-стилістичні прийоми в єдині комплекси авторської фортепіанної семантики, надаючи їм відповідні визначення. Висновки статті засвідчують інноваційний авторський характер фортепіанної творчості Шопена, що зумовлюється індивідуалізацією його стильового мислення. Визначення трьох опорних мовно-стилістичних комплексів у фортепіанній музиці Шопена дозволяє вбачати в них єдність композиторських та виконавських інтенцій та дію принципу циклічності, що набуває методичного значення та свідчить про семантичну єдність — своєрідну авторську програмність — фортепіанної мови Шопена.

##submission.authorBiography##

##submission.authorWithAffiliation##

здобувач кафедри історії музики та музичної етнографії

Посилання

1. Zenkin, K. (1995). Piano miniature of Chopin. Monograph. M.: MGK them. P. I. Tchaikovsky [in Russian].
2. Zinchenko, V. (2005). Worlds of consciousness and the structure of consciousness. URL: http://development.narod.ru/books/zin.htm [in Russian].
3. Kashkadamova, N. (2000). Fortepiann Myschetzvo Chopin: science.-method. Naris / Whiny hol. Musical Inst. M. Lysenka. T.: SME «Aston» [in Ukrainian].
4. Kiseleva, O. (2000). Principles of piano performing shaping: diss... cand. Art history: 17.00.02 / Novosibirsk [in Russian].
5. Kogan, G. (1968). Questions pianizma. Selected articles. M. [in Russian].
6. Konen, V. (1965). F. Chopin // V. Konen. History of foreign music. M., Vol. 3. P. 431–509 [in Russian].
7. Corto, A. (1965). On the piano art. M.: Music [in Russian].
8. Mazel, L. (1971). Study on Chopin. M.: Soviet composer [in Russian].
9. Usenko, N. (2005). The Influence of Romantic Virtuoso Performing on Composer Works: From F. Chopin to A. Scriabin: Candidate’s thesis. Rostov-on-Don [in Russian].
Опубліковано
2018-11-21
Розділ
ІСТОРІЯ ТА ТЕОРІЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА І КУЛЬТУРИ