ТРАГЕДІЙНІ ПЕРЕДУМОВИ МУЗИЧНОЇ СЕМАНТИКИ ЖІНОЧИХ ОБРАЗІВ В ОПЕРНІЙ ТВОРЧОСТІ ДЖ. ВЕРДІ

  • Zhang Yiven Одеська національна музична академі імені А. В. Нежданової
Ключові слова: сутність жіночності, актантна модель гендерних відносин, оперна поетика Верді, трагедійність

Анотація

Мета статті — розкрити принциповий зв’язок створюваних в операх Верді жіночих образів з семантикою трагедійності як особливим естетико-художнім феноменом. Методологія роботи визначається естетичним, жанрово-композиційним та аналітико-стилістичним підходами до оперної поетики Верді. Наукова новизна роботи полягає у розкритті системоутворюючого стану жіночих образів в оперній творчості Дж. Верді, яке виражається на актантно-композиційному та музично-семантичному рівнях, сприяє формуванню сталої естетичної моделі європейської опери, зверненої до теми та образів любові. Висновки статті дозволяють стверджувати, що в творчості Верді здійснюється узагальнення смислових функцій та естетичного призначення оперних жіночих образів, кристалізується їх прихована сутність як присвята жертовному коханню та катартична трансформація почуттєвого світу.

##submission.authorBiography##

##submission.authorWithAffiliation##

здобувач кафедри історії музики та музичної етнографії

Посилання

1. Averintsev, S. (2006). Love // Sergey Averintsev. Sofia — Logos. Dictionary: ed. N. P. Averintseva and K. V. Sigova. K.: SPIRITS AND LITERS, P. 279–285 [in Russian].
2. Balashova, E. (2004). Concepts love and hate in the Russian and American linguistic minds. Candidate’s thesis. Saratov [in Russian].
3. Bakhtin, M. (1986). Author and hero in aesthetic activity // M. Bakhtin. Aesthetics of verbal creativity: 2 ed. M.: Art, P. 9–191 [in Russian].
4. Krechmar, G. (1925). History of opera. Ed. and with foreword. I. Glebova. L.: Academia [in Russian].
5. Mazel L. 1952. About the melody. M.: Muzgiz [in Russian].
6. Marchesi, G. (1990). Giuseppe Verdi. Opera. M.: Music, P. 148–180 [in Russian].
7. Fromm, E. (1990). Art of Love. [Trans. from English M.: EMC «Universe» MGC [in Russian].
8. Zheng, Jing. (2013). On the aesthetic genesis of the phenomenon of love and its significance in operatic work // Muzichne mystic and culture: Science writer of the Odesko State Musical Academy and the names of A. V. Nezhdanova. Odessa: Drukarsky House, Vip. 13. P. 114–123 [in Russian].
9. Shapinskaya, E. (1997). The relationship of love as a sociocultural universal and its actualization in literary discourse. Doctor’s thesis. Moskva [in Russian].
Опубліковано
2018-11-21
Розділ
ІСТОРІЯ ТА ТЕОРІЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА І КУЛЬТУРИ