ЖАНРОВО-ВИДОВІ ПЕРЕДУМОВИ ПСИХОЛОГІЧНО- ЕСТЕТИЧНИХ МОДАЛЬНОСТЕЙ ОПЕРНОГО ХАРАКТЕРУ

  • Dong Xinyuan Одеська національна музична академі імені А. В. Нежданової
Ключові слова: оперний характер, артефакт, жанрова семантика, психологічно-естетичні модальності, життєтворча особистість

Анотація

Мета статті — запропонувати визначення оперного характеру у відповідності до оперної семантики як специфічної іманентної синтетичної художньо-виразової галузі, спираючись на жанрово-видові тенденції еволюції опери. Методологія роботи визначається жанрово-естетичним та семіотичним підходами з підсиленням психологічного аспекту у розгляді оперних явищ. Наукова новизна статті зумовлена розкриттям значення категорії оперного характеру у зв’язку з потрійною художньою символікою оперного твору, вилученням естетичного та психологічного змісту оперного характеру як специфічних артефактів оперної творчості, з поглибленням семантичного вивчення жанрово-видових складових оперної композиції. Висновки з матеріалу роботи доводять, що оперний характер постає особливим мистецьким артефактом, у якому зосереджується та набуває нового творчого (зокрема вокально-виконавського) резонансу складна багатошарова жанрова семантика опери. Епічна, драматична та лірична психологічно-естетичні модальності оперного характеру визначають коло оперних персонажів, сприяють реалізації оперного задуму в усій повноті його драматургічних можливостей.

##submission.authorBiography##

##submission.authorWithAffiliation##

здобувач кафедри історії музики та музичної етнографії

Посилання

1. Antarova, K. (2004). Theater — my heart // M.: Sirin Sadhana [in Russian].
2. Bakhtin, M. (1986). Aesthetics of verbal creativity / Comp. S. Bocharov. Note S. Averintseva and S. Bocharov. 2 ed. M.: Art [in Russian].
3. Christie, G., Stanislavsky’s book «Actor’s Work on Himself» / URL: http:// biblioteka.teatr. — obraz.ru/kode/7247 [in Russian].
4. Nemirovich-Danchenko, V. (1984). On the work of the actor: Reader. Training allowance for higher. and n studies. institutions; 2nd ed., Ext. M.: Art [in Russian].
5. Stanislavsky, K. (1935). Actor’s work on himself. Part 2 Section V. Tempo-rhythm // K. S. Stanislavsky. Collected Works in eight volumes. Volume 3. M.: Art, URL: http://www.koob.ru/ [in Russian].
6. Wu, Huimin. (2016). The phenomenon of figurative and role-playing intonation in the opera: the hermeneutic aspect // Muzichne mystvo and culture: The Science Bulletin of Odesko National Museum of Musical Academy. A. V. Nezhdanova. Odessa: Astroprint, Vip. 22. P. 305–316 [in Russian].
7. Wu, Huimin. (2016). Psychological prerequisites and conditions of operatic vocal and intonational interpretation // Musical Myshchet and Culture: Science Bulletin of the National Academic Museum of Music. A. V. Nezhdanova. Odessa: Astroprint, Vip. 23. P. 188–198 [in Russian].
8. Chekhov, M. (2003). The Way of the Actor (Memoirs). M.: Transitbook [in Russian].
Опубліковано
2018-11-21
Розділ
ЗАГАЛЬНОТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ МУЗИКОЗНАВСТВА