МУЗИЧНО-ІНСТРУМЕНТАЛЬНЕ СОЛО: ВІД ДАВНІХ ФОЛЬКЛОРНИХ ПРОЯВІВ ДО БАРОКОВИХ ФОРМ

  • Iryna Volodymyrivna Formanyuk Одеська національна музична академія ім. А. В. Нежданової
Ключові слова: музично-інструментальне соло, солювання, інструментальне виконавство, музичний інструментарій, агон, особистість, артист, інструментальний професіоналізм, концерт

Анотація

Мета роботи. У статті аналізуються шляхи визначення фігури сольного виконавця, статусу інструментального соло та його інструментарію в історичному аспекті. Методологія дослідження полягає в застосуванні компаративного, естетико-культурологічного, історичного, музикознавчого методів, які утворюють єдину методологічну основу. Наукова новизна статті полягає у виявленні конкретних філософсько-естетичних, соціально-психологічних і власне музичних та музично-інструментальних факторів впливу на формування жанру інструментального соло. Висновки. Принцип сольного інструментального висловлення формувався поступово у зв’язку з консолідацією індивідуального начала у вказаних аспектах. Саме в музично-інструментальній сфері прогресуючі принципи солювання формували вектори розвитку музичного мислення в цілому. Між сольними висловленнями інструментів (артистів) і жанром інструментального соло — тривалий історичний шлях і якісна трансформація когнітивного порядку.

##submission.authorBiography##

##submission.authorWithAffiliation##

старший викладач кафедри народних інструментів

Посилання

1. Alekseeva, I. V. (2013). The formation of the principles of soloing in the instrumental theme of ensemble baroque music (on the example of bass-ostinate genres). URL : http://sov.opredelim.com/docs/91000/index-8341.html [in Russian]
2. Antonova, N. (2005). Organ phenomenon and organ concert 2. concept in the context of European musical culture. Сandidate’s thesis. Kiev: NIU named after P. I. Tchaikovsky. [in Ukrainian].
3. Asafiev, B. (1987). Music of the city and village. Asafiev, B. About folk music. (pp. 100–111). Leningrad. [in Russian].
4. Gromchenko, V. (2013). Music for Solo Instrument: Turns of the Beginning of the Genre (on the application of wickerwork on the spiritual instruments). National Academy of Managerial Staff of Culture and Arts Herald.. (Vols. 3) (рр. 122–126). Kiev. [in Ukrainian]
5. Gromchenko, V. (2014). Music for solo instrument: development of the genre in the epoch of the middle age (at the application of the wind musical and viconist mystery). Actual problems of history, theory and practice of art culture. (Vip. 32). (pp. 284–292) [in Ukrainian].
6. Drach, G. V. (2003). The birth of ancient philosophy and the beginning of anthropological. Moscow: Gardariki [in Russian].
7. Dukov, E. V. (2003). Concert in the history of Western European culture. Moscow: Classic-XXI [in Russian].
8. Zilberkvit, M. A. (1985). International music competitions. Moscow: Knowledge URL: http://art.sovfarfor.com/muzyka/ [in Russian].
9. Imkhanitsky, M. Y. (2002). History of performance on Russian folk instruments. Moscow: Publishing House RAM them. Gnesins [in Russian].
10. Kozlykina, S. A. (2007). Girolamo Frescobaldi’s style in the context of the Early Baroque. Сandidate’s thesis. Rostov-on-Don: Rost.gos. cons. (Acad.) named after S. V. Rachmaninov. [in Russian].
11. Konen, W. (1994). The third layer. New mass genres in the music of the XX century. Moscow: Music. [in Russian].
12. Livanova, T. N. (1983). The history of Western European music until 1789. (Vol. 1). Moscow: Music. [in Russian]/
13. Losev, A. F. (2000). The history of ancient aesthetics. Aristotle and the Late. Kharkov: Folio; Moscow: Publishing house ACT. [in Russian].
14. Marchenkov, A. L., & Marchenkova, A. I. (2017). The art of choreographer. The evolution of stage dance forms. Solo dance. Vladimir: VlSU: them. A. G. And N. G. Centennial [in Russian].
15. Makhan, V. V. (2017). Domra in Russia: the origins and revival. Сandidate’s thesis. Moscow: FGBNIU of the Federal State Budget Scientific Institution [in Russian].
16. Matsievsky, I. (2007). Folk instrumental music as a cultural phenomenon. Almaty: Dyke Press [in Uzbekistan]/
17. Shestakov, V. P. (Eds.). (1976). Musical aesthetics of the Western European Middle Ages. Kyiv: Music Ukraine. [in Ukrainian].
18. Pukhlyanko, M. (2015). Competition of performing musicians as a phenomenon of modern cultural space. Сandidate’s thesis. Kiev: NIUU named after PI Tchaikovsky [in Ukrainian].
19. Saponov, MA (2004). Minstrels. A book about the music of medieval Europe. Moscow: Classics — XXI [in Russian].
20. Kuzishchin, V. I., & Avelichev A. K. (Eds.) (1989). Dictionary of Antiquity. Moscow: Progress [in Russian].
21. The Dictionary of Music Terms for Books by Yu.E. Yutsevich. URL: http:// term.in.ua/index.html?term= [in Ukrainian].
22. Chernoivanenko, A. D. (2012). Symbolism of musical instrumentalism: from myth to modernity. Musical mystery and culture: Science News ONMA imeni A. V. Nezhdanovo. (Vols. 16) (рр.. 72–83). Odessa: Astroprint [in Ukrainian].
23. Shanin, Yu. (1971). Heroes of the ancient stadiums. Moscow: Physical Education and Sports [in Russian].
Опубліковано
2020-05-12
Розділ
ПРОБЛЕМИ СУЧАСНОЇ МУЗИЧНОЇ ПЕДАГОГІКИ ТА ВИКОНАВСТВА