Вплив гастрольно-концертної діяльності на становлення фортепіанного мистецтва західноукраїнського регіону у ХІХ столітті

The influence of concert tours on the development of the piano art of the western ukrainian region in the 19th century.

  • Tatiana Fedchun Одеська національна музична академія ім. А. В. Нежданової
Ключові слова: Ключові слова: західноукраїнська фортепіанна традиція, гастрольно-концертна діяльність, виконавства, фортепіанне виконавство, західноукраїнська фортепіанна школа.

Анотація

Мета роботи. Дослідження пов’язане з аналізом гастрольно-концертної діяльності видатних європейських митців та дослідженні їх впливу на формування західноукраїнської фортепіанної традиції, яка завдяки своїм історико-культурним та семантичним особливостям спирається на специфічно трансформовану західноєвропейську виконавську модель. Методологія дослідження полягає в одночасному застосуванні історико-культурного, музикознавчого аналітичного та виконавського інтерпретаційного підходів. Зазначений методологічний напрям дає змогу розкрити та проаналізувати вплив гастрольно-концертної діяльності європейських митців на формування фортепіанного виконавського мистецтва України. Наукова новизна роботи полягає у висвітленні гастрольно-концертної діяльності представників європейського фортепіанного мистецтва у Західноєвропейському регіоні на протязі ХІХ  століття, аналізі впливів індивідуальних здобутків видатних представників європейського мистецтва на формування національної традиції  у галузі фортепіанного виконавства та педагогіки. Висновки. Аналіз концертно-виконавських традицій, у тому числі гастрольні виступи визначних європейських та західноукраїнських піаністів у панорамі фортепіанного виконавства регіонального, національного та міжнародного рівня, дає можливість вийти на певні узагальнення. Професіоналізація концертно-гастрольної практики ХІХ століття створила підґрунтя для інтенсифікації виступів гастролерів на західноукраїнських землях, що значно розширило представництво різних виконавських традицій.
Ключові слова: західноукраїнська фортепіанна традиція, гастрольно-концертна діяльність,  виконавства, фортепіанне виконавство, західноукраїнська фортепіанна школа.

##submission.authorBiography##

##submission.authorWithAffiliation##

Федчун Тетяна Олександрівна
кандидат мистецтвознавства, в.о. доцента кафедри концертмейстерства Одеської національної музичної  академії імені А. В. Нежданової.

Посилання

1. Antonyuk I. From the history of musical collections of the library of the Lviv State Musical Academy named after. MV Lysenko // Visnyk Lviv. un-th Series of book science. Lviv: LNDU them. I. Franco, 2007. Proceedings. 2. [in Ukrainian]
2. Budyakovsky A. Pianist activity of the letter. L.: Music, 1986. [in Ukrainian]
3. Ditchuk O. The Piano Culture of Vienna and its links with Ukrainian pianotics // Visnyk of Lviv University. Lviv: DNU, 2008. Vp. 8. [in Ukrainian]
4. Dragan M. Impact of Ferenc Liszt Concert Performing and Pedagogical Activity on Ukrainian Piano Art // Scientific Notes of the Ternopil National Pedagogical University named after. V. Hnatyuk. Ternopil, 2011. No. 1. [in Ukrainian]
5. Kolbin D. Performances of Ferenc Liszt in Lviv // Musica Galiciana. L., 1999. T. 3. [in Ukrainian]
6. Kurzheva T. Polish pianists in Lviv in the late nineteenth and early twentieth centuries: research. Lviv: SPOLOM, 2005. [in Ukrainian]
7. Kushnirenko A., Zalutsky O., Vyshpinskaya Y. History of Music Culture and Education of Bukovina: Teach. manual. Chernivtsi: ChNU, 2011. [in Ukrainian]
8. Labans-Popko S. One hundred Halychyna pianists. Lviv: NTSh, 2008. [in Ukrainian]
9. Mazepa L., Mazepa T. Path to the Musical Academy in Lviv. Lviv: SPOLOM, 2003. T. 1. [in Ukrainian]
10. Tkachyk M. Chamber-instrumental creativity of Jogany Rukgaber // Musical art: Sb. science articles. Donetsk-Lviv: Southeast, 2009. No. 9. [in Ukrainian]
11. Looking for Liszt // The Day. 2007. No. 24 (552). June 14th. [in Ukrainian]
12. Gazeta Lwowska. 1840. № 34, № 71. [in Polish]
13. Nowiny. 1955. № 38. [in Polish]
14. Wiener Klavierschule // Österreichische Musiklexikon. Wien, 2003. [in German]
Опубліковано
2017-07-03
Розділ
ПРОБЛЕМИ СУЧАСНОЇ МУЗИЧНОЇ ПЕДАГОГІКИ ТА ВИКОНАВСТВА