Генезис та жанрові атрибути камерної опери.
Genesis and genre attributes of the chamber opera
Анотація
Метою даної статті є дослідження генези камерної опери на шляху формування її типологічних ознак й виникнення різних жанрових модифікацій. Наукова новизна обумовлена виявленням та обґрунтуванням типологічних рис, характерних особливостей жанрової сфери камерної опери. Методологія. У статті застосовується оновлений аналітичний підхід до вивчення європейських камерних опер, на підставі якого стає можливим визначати жанрові атрибути та характерні особливості композиторського стилістичного комплексу. Висновки. Починаючи з кінця XIX століття, камерна опера набуває самостійність, відділяючись від інших різновидів оперного жанру, стає рівноправною одиницею, зберігаючи і зміцнюючи цей статус аж до сьогоднішніх днів. Найбільш показовими рисами камернізаціі оперного жанру можна назвати її психологічну спрямованість у поєднанні з прагненням передати складний та суперечливий внутрішній світ героїв оперного твору. Найчастіше композитори створюють концепцію рефлексуючої людини і відчуття протистояння особистості навколишнього світу.
Ключові слова: опера, жанр, камерна опера, камернізація, драматургічна зміст, «нова драма».
Посилання
2. Bakhtin, M. (2000) Problems of Dostoevsky's Poetics. M. Bakhtin. Collected Works in Seven Volumes. M.: Russian Dictionaries. Vol. 2. [in Russian].
3. Says Benjamin Britten. (1965) Soviet music. Vol. 3. [in Russian].
4. Jekabsons, A. (2012) Principles of recreation of the local-temporal continuum in the “New drama” of the turn of the XX-XXI centuries. Young scientist. №7. [in Russian].
5. Komarnitskaya, O. (2011) Russian Opera XIX – early XXI centuries. Problems of the genre, drama, composition: diss. ... Doctor of Art History, specialty: 17.00.02 - musical art. M. [in Russian].
6. Lisovaya, O. (2009) Programming as a genre paradigm of chamber vocal music: on the problem of performing understanding: dis. ... Cand. art history, specialty: 17.00.03: Musical art. Odessa. [in Russian].
7. Lossky, N. (1994) God and world evil. M.: Republic. [in Russian].
8. Osadchaya, S. (2013) The spiritual and religious background of the reform of the European opera of the XIX – XX centuries. Musical art and culture. Odessa: Astroprint. Vol. 18. [in Russian]