Особливості тембрової драматургії інструментальних творів Галини Уствольської.
Features of timbre dramaturgy of instrumental works Galina Ustvolskaya.
Анотація
Метою роботи стає виявлення оригінальних індивідуально-авторських прийомів тембрової драматургії Г. Уствольської та розкриття своєрідності їх втілення на прикладі використання духових інструментів. Методологія дослідження спирається на системно-аналітичний метод; також в роботі розвиваються текстологічний та семантичний музикознавчі підходи. Наукова новизна роботи полягає в зверненні до проблеми тембрової драматургії, як до одного з основних прийомів музичної виразності творів Г. Уствольської; в розгляді специфіки застосування духових тембрів в партитурах композитора як невід’ємного компонента драматургії її інструментальних творів. Висновки. Своєрідність тембрового мислення Галини Уствольської проявляється в музиці всіх жанрів, до яких вона звертається. Крайні диспропорції, дисбаланс інструментарію поєднуються в творах композитора з принципами тембрової персоніфікації, обмеженість складів з багатством тембрової палітри, нова функціональність інструментарію зі зверненням до звичних тембрів. Всі перераховані фактори вказують на підвищення ролі тембру в творчості Галини Уствольської як емоційно-виразного та композиційно-структурного елементу, на збільшення його питомої ваги в загальній фабулі і архітектоніці її творів. Особливе значення в створенні композиції цілого Уствольска надає тембрів духових інструментів.
Ключові слова: тембр, темброва драматургія, темброва персоніфікація, інструментальна музика, духові інструменти.
Посилання
2. Gladkova O. (1999) Galina Ustvolskaya. Music is like an obsession. St. Petersburg: Musica, [in Russian].
3. Makarov S. (1999) Pipes, beats and bells as sacred musical instruments (to symbolic interpretation of the «trumpet» and «ringing»). Music bells. SPb, P. 15-21. [in Russian].
4. Sanin A. (1990) Galina Ustvolskaya: the word is said. Soviet music. № 10. P. 10-15. [in Russian].
5. Terteryan P. (1986) About the role of timbre and timbre dramaturgy in the modern Soviet symphony: the author's abstract. dis. for the competition uch. degree of cand. art studies: special. 17.00.03 .. M. [in Russian].
6. Tsytovich V. (1973) About the specifics of timbre thinking of Bela Bartok: author’s abstract. dis. for the competition uch. degree of cand. art studies: special. 17.00.03. L. [in Russian].
7. Cherednichenko T. (2002) Music stock. The 70th. Portraits. Cases. M.: Novoe Literatyrnoe Obozrenie, [in Russian].