ІННОВАЦІЙНІСТЬ ХУДОЖНЬОГО МИСЛЕННЯ У ФОРМУВАННІ ЗАСОБІВ МИСТЕЦЬКОЇ ПРАЦІ МУЗИКАНТА-ФАХІВЦЯ

  • Lilia Shevchenko Одеська національна музична академія ім. А. В. Нежданової
Ключові слова: інноваційність, інноваційність художнього мислення, засоби творчої роботи, музикант-фахівець, творче самовиховання

Анотація

Метою роботи є висунення проблеми індивідуального вибору в діяльності музикантів-митців, що є невідривним від їх педагогічної кваліфікації і стверджує художньо-артистичне єство їх творчості. Методологічною основою роботи є культурологічний принцип лінгвізованого музикознавства Б. Асаф’єва і його послідовників в Україні, а також культурологічні засади розуміння традиції і новаційності, як вони склалися у працях О. Лосєва, І. Ляшенка та інших авторів, для яких стильовий компаратив і загальнонауковий аналітичний принцип знаменують базисні позиції їх досліджень. Наукова новизна зробленого огляду проявляється у тому, що вперше в мистецтвознавчому узагальненні висуваються психологічно-діяльнісно самостійні чинники самовиховання й виконавства, в яких індивідуальний фактор творчого вибору має іншоспрямовані орієнтири відносно композиторського авторського самоствердження. Висновки. Театрально-артистичний комплекс інноваційності є закономірним чинником формування інноваційного напряму творчого мислення митця-музиканта. Артистичний напрям діяльності музиканта-фахівця складає відповідальну ланку його фахової підготовки, а також демонструє провідну роль індивідуально-вольового начала, яке є рушійною силою авторського індивідуалізму, яке невіддільне від діяльності у сфері академічного мистецтва як дітища Нового часу, превалюючи на рівні композиторського самоствердження й корегуючись стильовою корпоративністю виконавця. Йдеться й про педагогічні спрямування мислення — перш за все як самовиховання, вирощення музикантом-фахівцем у собі готовності до інноваційної діяльності — всупереч органіці просакрального ліризму, що лежить в основі мистецького акту виконавської ініціативи.

##submission.authorBiography##

##submission.authorWithAffiliation##

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри спеціального фортепіано

Посилання

1. Аndrosсоva D. V. (2014) Symbolism and polyclaviering in piano performance art XX c. Master work.Odessa, Astroprint [in Ukrainian]
2. Luzhnyj V. (2016) Polish modernist style-vanguard in context of the European music XX century. Magister.rabota. Libr.ONMA. Odessa [in Ukrainian].
3. Martynov V. (2002). End of the time composer. Moscow, Russkij put [in Russian].
4. Holopova V. (1994) Music as type art. Moscow, Nauchno-tvorch.centr «Konservatoriya» [in Russian]
5. Shevchenko L. (2000) Shaping to readiness of the musician-teacher to innovations in professional activity. The thesis on competition degree candidate of the pedagogical sciences, spec.13.00.04 / Southern Ukrainian state pedagogic university of the name K. D. Ushinskij. Odessa [in Ukrainian]
6. Schäffer B. (1967) Wstęp do kompozycji. Kraków: PWM [in Polska]
Опубліковано
2020-05-12
Розділ
ПРОБЛЕМИ СУЧАСНОЇ МУЗИЧНОЇ ПЕДАГОГІКИ ТА ВИКОНАВСТВА