Національно-стильова основа сучасний сербський гітарного мистецтва

National-style basis of modern serbian guitar art

  • Elena Khoroshavina Одеська національна музична академія імені А. В. Нежданової.
Ключові слова: Ключові слова: гітарне мистецтво, національний стиль, сербська національно-культурна традиція, фольклорна тенденція.

Анотація

Метою даної статті є виявлення національних рис сербської гітарної традиції і її національно-стильової основи в контексті сучасного гітарного виконавства. Методологія передбачає єдність таких методичних підходів, як історіографічний, історико-культурологічний, жанрово-стильової, інтерпретативно-текстологічний, семіологичний і герменевтичний. Наукова новизна визначається з одного боку виявленням нових аспектів вивчення категорії національного стилю, з іншого – поглибленим вивченням сучасного сербського гітарного мистецтва. Висновки. Сформована національна ідея часто спонукає до дії механізмом, за допомогою якого відбувається переосмислення і модифікування форм і способів вираження музичної думки і характерних національних особливостей, а також суттєве оновлення музичної мови. Особливості національного характеру виявляються в музично-інтонаційному комплексі за допомогою характерних ритмо-інтонаційних формул і особливих смислових акцентів, що виражають емоційно-психологічну унікальність нації. Дані установки забезпечують цілісність національного стилю і стійкість складових його елементів.
Ключові слова: гітарне мистецтво, національний стиль, сербська національно-культурна традиція, фольклорна тенденція.

##submission.authorBiography##

##submission.authorWithAffiliation##

Хорошавіна Олена Анатоліївна
кандидат мистецтвознавства, в.о. доцента кафедри народних інструментів.

Посилання

1. Bakhtin, M. (1979) Time and space in Goethe's works // Aesthetics of verbal creativity. M.: Art. [in Russian]
2. Van, Te. (2008) The phenomenon of the national style in the context of the musical poetics of the opera. Odessa. [in Russian]
3. Grabovsky, V. (2012) Musical culture in the context of national: the author's abstract. Lviv. [in Ukrainian]
4. Druskin, M. (1987) Essays, articles, notes. L., Soviet composer. [in Russian]
5. Knabe, G. (2003) The thirst for identity. Cultural and anthropological identification. Yesterday Today. Tomorrow. M.: RGTU. [in Russian]
6. Kulish, A. (2013) Actual performing forms of the Serbian accordion-accordion art. Odessa. [in Russian]
7. Likhachev, D. (1979) Poetics of Old Russian Literature M.: Science. [in Russian]
8. Lobankova, E. (2009) National models in Russian musical culture at the turn of the XIX-XX centuries (on the example of the works of N. Rimsky-Korsakov and A. Skryabin). M., 2009. [in Russian]
9. Lyashenko, I. (1991) National and international in music: monograph. K. : Scientific Opinion. [in Ukrainian]
10. Mikhailov, M. (1990) Etudes about the style in music. L.: Music. [in Russian]
11. Nazaikinsky, E. (2003) Style and genre in music: tutorial. allowance for stud. supreme. training. institutions. M.: Humanite. ed. center VLADOS. [in Russian]
12. Serov, A. (1950) Russian folk song as a subject of science. M.-L. [in Russian]
13. Tadtayev, H. (2001) Ethnos. Nation. Race: National-Cultural Characteristics of the Determination of the Process of Cognition. Saratov: Sarat Publishing House. University. [in Russian]
14. Tyshko, S. (2009) Problems of studying creative biography in contemporary musicology // Naukovyi visnik Natsionalnoy muzichnoi Akademii Ukraini iim. P.I. Tchaikovsky; zb. sciences. articles. K. [in Russian]
15. Tyshko, S. (1993) The problem of national style in the Russian opera. Glinka. Mussorgsky. Rimsky-Korsakov: Research. K.: EP "Muzinform". [in Russian]
16. Fevr, L. (1991) Battles for history. M.: Science. [in Russian]
17. Rihtman, C. (1982) Oriental Impacts in Bosnia and Herzegovina. Beograd : Naucna knjiga. [in Serbian]
Опубліковано
2017-07-03
Розділ
ПРОБЛЕМИ СУЧАСНОЇ МУЗИЧНОЇ ПЕДАГОГІКИ ТА ВИКОНАВСТВА