Поняття виконавська майстерність піаністів у мистецькому дискурсі.
The concept of performing arts pianists in artistic discourse
Анотація
Мета дослідження – проаналізувати зміст поняття виконавська майстерність піаністів, визначити його компонентну структуру. Методологія дослідження – для реалізація мети в роботі використано комплекс взаємопов’язаних методів: аналітичний ‒ для обробки й аналізу наукової літератури за темою дослідження вітчизняних і зарубіжних авторів з філософії, культурології мистецтвознавства, які висвітлюють теорії та концепції щодо виконавської майстерності піаністів; узагальнення – для визначення поняттєвого апарату статті, окреслення його концептуальних положень та результатів; системно-структурний – для розроблення структурних компонентів досліджуваного явища. Наукова новизна – полягає у системному досліджені виконавської майстерності піаністів, а саме: виявлено стан розробленості проблеми виконавської майстерності піаністів; розроблено структуру цього явища у єдності особистісно-мотиваційного, компетентнісного, рефлексивного компонентів. Висновки. На основі аналітичного методу розкрито впливові наукові підходи (мистецтвознавчий, культурологічний, педагогічний), на базі яких узагальнено зміст ключових понять статті, а саме: майстерність» та «виконавська майстерність». З метою збагачення наукової мистецтвознавчої бази запропоновано власне тлумачення цього поняття та розроблено компонентну структуру.
Ключові слова: сутність, структура, виконавська майстерність, піаніст, компоненти.
Посилання
2. Bilous, V. P. (2005). Psykholohichni aspekty formuvannya vykonavs'koyi khudozhn'oyi maysternosti [Psychological aspects of performing art skills] (Dissertation Abstract, Odessa) [in Ukrainian].
3. Kuz'myna, N. V. (1980). Metodi systemnoho pedahohycheskoho yssledovanyya: ucheb. Posobye [Methods of pedagogical system Research: Proc. benefit]. Leningrad: Yzd-vo LHU [in Russian].
4. Rostovs'kyy, O. Ya.(2010). Rozvytok shkil'noyi muzychnoyi osvity v Ukrayini (XX – pochatok XXI st.) [The development of school music education in Ukraine (XX ‒ beginning of XXI century)]. In A.P. Rudnytska. A.V. Mihaylicenko, G.Y. Nicolai. (Eds.). .Mystets'ka osvita v Ukrayini: teoriya i praktyka (pp. 209 ‒ 238). Sumy: Sumy: SumDPU imeni A. S. Makarenka [in Ukrainian].
5. Khatentseva, Y. A. (2009). Formyrovanye khudozhestvenno-obraznoho mishlenyya kak osnova ynterpretatsyy muzikal'noho proyzvedenyya u studentov v klasse fortepyano [Formation of artistic and creative thinking as the basis of the interpretation of a piece of music students in the class of piano]. (Doctoral dissertation, Moscow) [in Russian].